Ett världsproblem!

OutOfService

Trådstartare
Ja typ iallafall ;)

Det är så att jag buggar/foxar och igår fick jag lära mig att gnussa (pannorna mot varandra i foxen), tokskoj med rätt person :D

Men då kommer problemet, jag målar mina ögonbryn med penna, vilket gjorde att dom försvann ju lite i gnussandet :s

Finns det något man kan göra för att dom ska hålla bättre?! Förutom att färga dom..för det kan jag inte göra idag :p

Om du kan tänka dig att byta från penna till skugga så upplever jag att det håller mycket bättre.
Har först på skuggan med pensel och lägger sen på en gel ovanpå, använder en ögonbrynsgel från Ardell som finns på Kicks, den hade jag på även när jag använde penna förr, och det höll jättebra. Ev. att man fick ha med sig en tops eller något eftersom det kunde bli lite "smutsigt" utanför kanterna när man svettas eller så.

(Edit: Har ögonbrynsskugga från Anastasia Soares, som också finns på Kicks. Bästa som finns, slår alla pennor med hästlängder :D )

Om du kan tänka dig att byta från penna till skugga så upplever jag att det håller mycket bättre.
Har först på skuggan med pensel och lägger sen på en gel ovanpå, använder en ögonbrynsgel från Ardell som finns på Kicks, den hade jag på även när jag använde penna förr, och det höll jättebra. Ev. att man fick ha med sig en tops eller något eftersom det kunde bli lite "smutsigt" utanför kanterna när man svettas eller så.

(Edit: Har ögonbrynsskugga från Anastasia Soares, som också finns på Kicks. Bästa som finns, slår alla pennor med hästlängder :D )

Ååh det lät ju toppen, förutom att jag inte ha nå kicks här :p Men ska absolut in på kicks så fort jag får möjlighet! :D

Har hört nångång att makeup håller bättre om man sprayar hårfärg över, funkar det något?!

Har du vattenfast mascara hemma kan du tillfälligt "färga" håret i ögonbrynen med det.
Det brukar jag göra när min färg är på väg bort och det inte är läge att färga på riktigt just då. Funkar fint med vanlig mascara, men ska man gnussa är nog vattenfast bättre... ;)

Har hört nångång att makeup håller bättre om man sprayar hårfärg över, funkar det något?!

Du menade att skriva hårspray? Akta ögonen, och tvätta pannan efter, det lär bli kladdigt annars och att gnussa in sig i någons panna så man inte kommer loss verkar obehagligt! ;)
Har varken dans-skills eller svar som hjälper dig i övrigt. Tycker att 'gnussa' är ett vansinnigt gulligt ord i sammanhanget. :)

Har du vattenfast mascara hemma kan du tillfälligt "färga" håret i ögonbrynen med det.
Det brukar jag göra när min färg är på väg bort och det inte är läge att färga på riktigt just då. Funkar fint med vanlig mascara, men ska man gnussa är nog vattenfast bättre... ;)

Okej nu skapade du 2 nya problem av ditt annars väldigt braiga tips! ;)

Jag har bara svart mascara, brukar måla med brun penna..undra hur det ser ut?!

Problem 2, jag är värdelös på att noppra ögonbrynen..så brukar måla dom som jag vill ha dom om raka bort det som syns utanför... see the problem? :p

Du menade att skriva hårspray? Akta ögonen, och tvätta pannan efter, det lär bli kladdigt annars och att gnussa in sig i någons panna så man inte kommer loss verkar obehagligt! ;)
Har varken dans-skills eller svar som hjälper dig i övrigt. Tycker att 'gnussa' är ett vansinnigt gulligt ord i sammanhanget. :)

Haha jag menade naturligtvis spray ;) Hjärnan blandade ihop färgpratet och sprayen :p

vore kanske inte så lyckat att gnussa fast sig i varandra nej, good point! ;)

Gnussa är ett gulligt ord kan jag hålla med om! Fast det är inget jag skulle syssla med med vem som helst.. :p

Jag har en face mist-spray som gör sminket mer hållbart, har dock inte testat att gnugga bort det. ;)

Vad har du för ögonbrynspenna? Jag tycker själv att det är stor skillnad på hållbarheten på billigare varianter och lite dyrare.

Ja typ iallafall ;)

Det är så att jag buggar/foxar och igår fick jag lära mig att gnussa (pannorna mot varandra i foxen), tokskoj med rätt person :D

Men då kommer problemet, jag målar mina ögonbryn med penna, vilket gjorde att dom försvann ju lite i gnussandet :s

Finns det något man kan göra för att dom ska hålla bättre?! Förutom att färga dom..för det kan jag inte göra idag :p

Vinkla huvudet så att personen du "gnussar" mot inte kommer åt dina ögonbryn?

Jag har en face mist-spray som gör sminket mer hållbart, har dock inte testat att gnugga bort det. ;)

Vad har du för ögonbrynspenna? Jag tycker själv att det är stor skillnad på hållbarheten på billigare varianter och lite dyrare.

Haha kan du inte testa det då? ;)

Den är för kort för att se märket nu, men säkert någon jag köpt på ica.. inser att det börjar kanske bli dags för mig att besöka typ kicks eller liknande :p smink är inte favoritgrej..... :p

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 316
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 099
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 906
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 377
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar