Ett vackert renoveringsobjekt!

Philosophia

Trådstartare
Jag misstänker att det finns fler än jag som ständigt renoverar men aldrig blir riktigt färdig. De där listerna och dörrfodren som började skrapas för tre år sedan är ett ständigt gnagande samvete.

Vid sådana tillfällen - dvs. när samvetet gnager - så är det alltid uppmuntrande att se att det finns dem som har mer att göra än en själv. Följande italienska boning beskrivs på Hemnet som "Ett vackert renoveringsprojekt". :D

Image.aspx

Sv: Ett vackert renoveringsobjekt!

Jo men visst, har man för lite att göra så :rofl:

Tur att det även här stannar vid lister och annat som aaaldrig blir helt färdigt...

Det som stämmer i beskrivningen är att det är vackert! :) För det är det ju.

Men det ska nog till lite föreställningsförmåga, ett tak/golv mellan våning ett och två, samt ett yttertak, fönster och dörr, etc...

Det som stämmer i beskrivningen är att det är vackert! :) För det är det ju.

Men det ska nog till lite föreställningsförmåga, ett tak/golv mellan våning ett och två, samt ett yttertak, fönster och dörr, etc...

Tänk... en vacker grön dörr, fina gröna fönsterluckor, rött gammaldags tegeltak, blomsterurnor i massor utanför fyllda av färglada blommor
En fransk balkong med vita gardiner som vinden rör vid....:love:
En fin gammaldags utemöbel i vitt utanför på uteplatsen till vänster om ytterdörren :love:

Inne är rummen fyllda av ljusa möbler, en stor järnsäng i sovrummet....i köket så är det en stenvägg bredvid spisen.

Fast vi har faktiskt köpt ett sånt en gång - ett gammalt vattenkraftverk mitt ute i skogen. Det fanns a) tak, b) ytterväggar, c) dörr. Samt, icke att förglömma, den gamla vattenrännan gick fortfarande under det (obefintliga) golvet.

Det blev hus av det också, men det tog tid (vi hade det som fritidshus). Och när det väl var färdigsnickrat och klart, ja då gick liksom orken ur oss, och sen sålde vi huset. Så nu när vi behöver göra om matsalen och arbetsrummet i vårt permanenta hus, ja då tar det emot.

Däremot hade jag gärna haft den här ruinen på tomten, som en pittoresk bakgrund till mina rosor.

Läckert, lite funkis över det hela. Var står det om man skulle bli sugen att flytta?

Undra vad besiktningsmannen säger beträffande riskkonstruktion?

Liknande trådar

F
Gravid - 1år Jag behöver hjälp med att redan ut tankar, känslor och få perspektiv. Skriver denna tråd under annan nick. Något jag egentligen inte...
2
Svar
24
· Visningar
6 644
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Fick denna artikel i ett mail från en kompis, tyckte att den var så himla rolig, så jag bara MÅSTE posta den här! Någon som kanske rent...
Svar
3
· Visningar
1 020
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka