Ett stort problem...

F

FjantaZ

... vad har gått fel??

I Januari hade vi en pigg och glad hund som älskade promenader och att träna.
Idag har vi en hund som vägrar lyda stundtals, ignorerar sin förare till 100%, kommer ej på inkallning, går alltid i slowmotion på promenad

Skillanderna som jag vet är hon löpte i början av mars o sedan gick det utför....

Min sambo tränar till att klara lydnadsklass I men han hatar lydnad
Jag som älskar att träna får max träna lite tricks
Han har under denna tid gått om mig i hierarkin men han är ingen stark ledare
Jag är pedant medans han är så där jaja blir nog bra....

Hunden är totalt slö, slapp o likgiltig...leka går bra en stund sedan titta man på fåglarna...godis måste man ha för att överhuvudtaget motivet till ngt

Jag håller på all bli knäpp och tycker inte längre att det är kul med att ha hund...:cry:

Alla råd tips och sådant är välkommet...:banana:

det är en rottistik på 16 månader...Haft henne sen 7 månaders ålder var då helt otränad och utan regler...Jo hon älskar när husse och hon tränar räddning...


hjälp önskas....
 
Sv: Ett stort problem...

Åk in och ta ett blodprov för borelia och ehrlicios (stavning?).

Låter som ett sådant fall...
 
Sv: Ett stort problem...

Har fått hjälp av uppfödaren och vi har börjat med att skita i rekomendationen på foderpåsen och ger dubbelt så mkt nu mot innan och hon är lite piggare... började sön kväll med detta...o ingen lydnad på en vecka förutom vardagslydnaden då =)
*håller tummarna*
 
Sv: Ett stort problem...

Får väl se om det blir bättre då. Får hoppas det. Passa bara så Du inte får en sådan där tjockis till rottis, som man ser överallt. De ska vara kralliga av muskler, inte av fett.

Lycka till då!

Skriv gärna och berätta om det blivit bra.
 
Sv: Ett stort problem...

Min hund fick en slapp period och då ertappade jag mig själv med att träna för mkt,hon tappade gnistan för träningen helt enkelt. Jag var alldeles för ivrig och gick för fort fram. Sen stoppade jag mig själv och gav henne en paus då hon bara fick vara hund på hennes villkor. Nu tycker hon att livet är toppen o träningen går super!
 
Sv: Ett stort problem...

Lupin skrev:
På väg att bli skendräktig kanske?
Har varit och var på g in i att ha valpar stadiet enligt uppfödare... (är min första tik och detta var hennes andra löp)
 
Sv: Ett stort problem...

GaurdianAngel skrev:
Får väl se om det blir bättre då. Får hoppas det. Passa bara så Du inte får en sådan där tjockis till rottis, som man ser överallt. De ska vara kralliga av muskler, inte av fett.

Lycka till då!

Skriv gärna och berätta om det blivit bra.
Nej!!! Fet får hon inte bli då skriker Husse när han inte orkar bära henne på räddningshundsträningarna... Hon är mkt piggare och gladare... vi ska träna räddning ikväll så får vi se om tränarna märker ngn skillnad....

bild tagen i påsk:
uppstalld4.jpg

(funkar inte bilden har vår server fått värmeslag o är avstängd för att svalna)
 
Sv: Ett stort problem...

Idag vet jag felet...hunden blir sjuhelvetes skendräktig vid varje löp...vägrar rör på sig i ca 3 mån... minskar foder massor men hon går ändå upp 4 kg...samt kondisen försvinner... sedan hinner man jobba upp allt till nästa löp...

Denna hund är fodertik och ska ha valpar...hennes mamma har samma idiot-löp
 
Sv: Ett stort problem...

Jag har hört detta frånandra tikar efter deras löp. Det kan vara en period bara och tillfällig het att hon är så efter sitt löp. Alla tikar reagerar ju olika på sånt. Eller så kanske hon kommit i någon form av trots period? Hur gamal är hon?
 
Sv: Ett stort problem...

enligt uppfödaren har mamman alltid haft sina löp på detta sättet och jag vet tyvärr inte exakt hur vårlöpet kommer bli då det var min f.d. sambos hund...när hon var 1 år o 9 mån i sept var sista löpet jag var med och hon ville inte ens leka med sin lillasyster utan lullade iväg på egna vägar...om man släppte henne vilken man inte gjorde mer än två ggr...inte alltid kul att leta efter en rottis som försvunnit...
Hittade tråden idag och ville göra ett avslut =)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp