Jag tacker er båda för trevliga inlägg! Själv har jag inte kunnat vara inne på sidan under ett par dagar nu, grannjävlen (ursäkta) håller på med sina förbannade timmerbilar och som vanligt varje år drog de ner telefonledningen, bli så arg! Och så har det varit varje år sedan gubbafan kom hit. Jaja, han är människa han med, skratt.
Ändrade planer för valacken, dt blir kval nu på Tisdag uppe på Täby, han kommer att springa mot 4 fullblod och en arab, den som kvalade mot min andra sist. Han har tränat väldigt fint i ett par veckor nu med mkt tempoväxlingar, så nu återstår det bara att se hur han tar det på banan, är oroad för distansen som han ogillar, men utan kval kommer vi ingen vart heller. PA har ridit honom för några helger sedan och sa följande: han har styrkan och konditionen men behöver träna på sin snabbhet (vilken då tänkte jag, ha ha) därav våra arbeten med tempoväxlingar.
Hoppas och ber till gud att hästen är på bra humör, då klarar han det. Men det får tiden utvisa, annars tar vi det som ett jobb och provar igen, inget mer med det.
Måste bara fråga, när hästen har ett löp i kroppen, blir det alltid sån skillnad att rida dem efteråt? Nog för att hingsten varit pigg och pullat hårt innan kvalet men nu är han ännu värre! Inte för att han är besvärlig eller så, men han har "tänt till" på ett annat sätt.
Kramar på er galoppmänniskor