Ett galant kval av 3-åringen!

B

BJÖRKIS

Nu är det äntligen över, all oro och sömnlösa nätter är borta. Nariaat klarade kvaltiden så fantastiskt bra, sköter sig helt underbart i alla lägen, box, ledvolt, startboxar mm. Kan inte vara mer stolt än jag är, min lilla fölunge har blivit stor, kan spricka av glädje! Och tiden är mkt god, 1.10,1 är väldigt bra av en 3-åring med bara 4 jobb i kroppen. Första start blir 17 Juni på Jägersro. Målet i år är förstås Kriteriet.
Många kramar från en lycklig galopptränare

gud vad roligt att det gick så bra!!Såg faktiskt när det var kvalet!!Hoppas att det går bra nere på Jägersro den 17 :banana:

GRATTIS! :banana: Måste kännas jättebra. Själv går jag steg 2 kursen nu i vår och hoppas på start till sommaren.
Lycka till på Jägers!

Tack ska ni ha, jag är verkligen jättestolt. Ser fram mot att få utveckla denna härliga hingst i framtiden, jag har medvetet hållt tillbaka honom i utvecklingen ett tag nu då han fortfarande är ung och växer. Det finns mycket att lära och finslipa på denna diamant, och självklart ser vi fram mot Kriteriet!

:banana: Stort grattis, var ju det vi sa att det skulle gå bra. Håller tummarna för nästa start som blir ett riktigt lopp. :bump:

Tack tack! Jag är jättemallig måste jag erkänna :o.
Ska bli otroligt roligt att göra första "riktiga" starten nästa månad. Han är väldigt lugn och fokuserad på plats, äter och dricker som hemma, kopplar av och bara tittar på alla andra hästar som går förbi, det är skönt med en sådan häst. Valacken ska kvala nu den 25 Maj är det tänkt, även han uppe på Täby, det är en häst med mer nerver i, som jag tidigare berättat har han ju svårt för den korta distansen men jag skulle tro att han springer in nånstans runt 1.14 kanske 1.15, han är stark och seg men föredrar längre distanser, honom får man rida hela vägen, inte alls lika självgående som hingsten. Han är lite av en humörshäst, vill han så gör han allt kanonbra, vill han inte, ja då skiter han i det. Konstigt liten prick det där men han är speciell. Kommer självklart med rapport om honom oxå. Både jag och hästarna trivs kalasbra uppe på Täby, alla människor är väldigt snälla, trevliga och hjälpsamma, sånt folk gillar jag.

jag såg bara reprisen på kvalet igår och det såg ju JÄTTEBRA ut!
om du tycker folket på täby är trevliga så MÅSTE du bara åka till oslo, där är det en helt annan stämning än på i mitt tycke "griniga" täby. :D

Ja, visst såg han fin ut! Visst trodde jag att han skulle springa in på en bra tid, men inte SÅ bra! Han har ju inte så många jobb i kroppen trots allt, bara 4. Dessutom har jag hållt tillbaka honom i utvecklingen pga hans ringa ålder, det finns mer att plocka o finpolera med honom och det gör inte saken sämre. Jag har inte upplevt Täby som grinigt, är det så? Det kanske blir en annan upplevelse när man är där så mycket som du. På Jägers är det en mindre trevlig attityd, förstår inte varför det ska vara så. Tack för ditt inlägg, det värmer i kroppen! :love:

Du har all rätt att vara mallig, med en sådan tid och bara 4 jobb innan. Du skall se att han vinner Kriteriet nu. Håller tummarna för det.

Håller även tummarna för din humör betonade valack. Det släpper nog med tiden skall du se, och får han komma ut på lite längre distanser så blir han bra den också. Lycka till med kvalet nu.

Under mina nästan 10 år på Täby, tyckte jag att dom flesta var jätte trevliga. Jägers kan jag hålla med om. Var aldrig i Oslo, men har hört att dom skall vara otroligt trevliga där.

Oslo är BÄST!! :bump:
min absoluta favorit bana i skandinavien, sen kommer nog göteborg, klampen och sen täby. jägers hamnar nånstans efter dom danska småbanorna.............. :D

Jag tacker er båda för trevliga inlägg! Själv har jag inte kunnat vara inne på sidan under ett par dagar nu, grannjävlen (ursäkta) håller på med sina förbannade timmerbilar och som vanligt varje år drog de ner telefonledningen, bli så arg! Och så har det varit varje år sedan gubbafan kom hit. Jaja, han är människa han med, skratt.
Ändrade planer för valacken, dt blir kval nu på Tisdag uppe på Täby, han kommer att springa mot 4 fullblod och en arab, den som kvalade mot min andra sist. Han har tränat väldigt fint i ett par veckor nu med mkt tempoväxlingar, så nu återstår det bara att se hur han tar det på banan, är oroad för distansen som han ogillar, men utan kval kommer vi ingen vart heller. PA har ridit honom för några helger sedan och sa följande: han har styrkan och konditionen men behöver träna på sin snabbhet (vilken då tänkte jag, ha ha) därav våra arbeten med tempoväxlingar.
Hoppas och ber till gud att hästen är på bra humör, då klarar han det. Men det får tiden utvisa, annars tar vi det som ett jobb och provar igen, inget mer med det.

Måste bara fråga, när hästen har ett löp i kroppen, blir det alltid sån skillnad att rida dem efteråt? Nog för att hingsten varit pigg och pullat hårt innan kvalet men nu är han ännu värre! Inte för att han är besvärlig eller så, men han har "tänt till" på ett annat sätt.
Kramar på er galoppmänniskor

Hmm, det gör vi säkert. Ser du någon som försöker fjäska för att hålla hästen på bästa humör så är det jag, ha ha :D.

Vad roligt, då ska jag oxå spana :)
vi har fyra starthästar då vi. Ska P-A rida honom på tisdag oxå? Eller vem blir det, hm såg ju startlistan idag, en arab sprang väll med Rebecca va?

Punktera timmer bilen så går den under tele ledningen :D. Håller tummarna till kvalet som blivit ändrat och visst kommer han att vara på bra humör, det viskade han till mig inatt i en dröm :angel:.

Skojjar bara. Det kommer att gå super bra, känner det på mig.

Att hingsten tänt till sedan kvalet är ganska självklart då han fått känna på det, som han är avlad för att göra.

Liknande trådar

B
Övr. Grenar Längesedan vänner, hoppas allt är väl med er? Här är det prima, har börjat sitta in min nya bebis och snart ska Nariaat sättas igång för...
2
Svar
30
· Visningar
2 072
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar