Modig_Korn

Trådstartare
Snyggt det blev på buke nu...

Jo jag letar efter ett djur; det ska vara ett som man kan hålla på med, som inte tar så mkt plats eller riskerar att göra skadegörelse. Och det ska vara allergivänligt eller iafl sakna päls :angel:
Ska ha det på internatet jag bor på, vi har djur där redan fast vår lärare säger att vi inte får ha pälsdjur.
Men liksom alla som bor där går på samma linje, djurvård. Då är det ju lämpligast om man inte är allergisk eller så :galen:

Sv: Ett djur

Det blir lätt allergener kvar i rummen så det är nog därför man inte får ha, kan ju flytta in allergiker senare ;)
Nån achatina, eremitkräftor eller så kanske?

Kanske en vattensköldpadda :idea: vet inte om man kan vara allergisk mot dem :confused:
...........
Donald Duck

Chinchilla! De är allergisäkra, ett pälsdjur "modell råtta", fast sötare och trevligare... fast råttor är visst trevliga de med :crazy:
Jag är så gammal att jag hade barnflicka istället får gick på dagis, och vår Ulla var superallergisk, men chinchillan klarade hon :smirk:
Däremot var hon jättedålig efter att ha följt mig till stallet, men hon sa att det kändes bra att görra mig glad....

Merrimon skrev:
Chinchilla! De är allergisäkra, ett pälsdjur "modell råtta", fast sötare och trevligare... fast råttor är visst trevliga de med :crazy:
Jag är så gammal att jag hade barnflicka istället får gick på dagis, och vår Ulla var superallergisk, men chinchillan klarade hon :smirk:
Däremot var hon jättedålig efter att ha följt mig till stallet, men hon sa att det kändes bra att görra mig glad....

Men chinchillans basfoder är väl hö, precis som deguns? Eller är jag helt ute och cyklar? :confused:
Iaf, hö är väldigt jobbigt för pollenallergiker (var tvungen att omplacera alla mina degus pga det), det kan vara lättare utomhus i stall. Men inomhus går det inte. :crazy:

Tillägg: När jag tog allergiprover kunde de tom ordna ett test för allergi mot chinchilla, så jag tror inte de är allergisäkra ändå...

Senast ändrad av en moderator:

Merrimon skrev:

Chinchillor är inte allergisäkra. Om man reagerar på de beror helt på en själv.
Sen är det ju som Vargdotter säger, höet är hemskt om man är pollenallergiker och reagerar på det... Själv har jag pappa som kan åka in på akuten bara vi har hö i ett annat rum :crazy:

Funderar nämligen på att skaffa en till min piraya :D :D

Vi får inte ha pälsdjur första terminen men efter jul får vi ha :confused: :crazy:

Blir nog en sån där baouta snailiz... Eller två...
Mina ska heta Snailizen och Escargo eller Escargo och något tyskt som min låssas farsa alltid säger *minneslucka*

Modig_Korn skrev:
Vi får inte ha pälsdjur första terminen men efter jul får vi ha :confused: :crazy:

Blir nog en sån där baouta snailiz... Eller två...
Mina ska heta Snailizen och Escargo eller Escargo och något tyskt som min låssas farsa alltid säger *minneslucka*

Huh? Konstiga regler :galen: Varför inte?
Oh cooliiing då :cool:

Liknande trådar

Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 216
Senast: Efwa
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 546
Senast: Asko
·
Övr. Katt Jag förlorade min partner in crime sedan nästan femton år, i fredags. Saknaden är avgrundslös och jag tycker att allt saknar mening...
2
Svar
25
· Visningar
2 853
Senast: EmmaBovary
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 826

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka