Ett årig hingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pemanika
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 187
P

pemanika

Finns det någon som har erfarenhet av att en ett årig hingst har klarat av att betäcka. Åringen hade tagit sig in till stona nu har en av dem slutat brunsta!

Sv: Ett årig hingst

Japp de kan allt bli föl. Mitt ponny som jag hade betäckte ett hblsto som 1åring å hon fick föl 11månader senare.

En ettåring kan absolut betäcka...mitt ettårssto blev våldtagen av en ettårshingst som rev ner hagar och tog sig in till henne...han visste precis hur han skulle göra och det gick fort...hon var inte ens brunstig...men vid vet. undersökning visade det sig att han gjort allt klart. Hon mådde skit men tursamt hade hon ej skadats vilket kan hända..inte mer än psykologiskt

Visst kan ettåringar betäcka....vi hade en paint ettårshingst som gått tillsammans med en annan ett åring, som såldes, så jag tyckte synd om honom att han skulle gå ensam i en hage och släppte in honom till dom gamla damerna, året efter föddes ett föl i augusti, ett i september, ett i oktober, ett i november....så alltså orkade han bara med att betäcka ett sto i månaden, men dräktiga blev dom, och snygga trevliga hästar. Men jag lärde mig en läxa, men jag slapp ju trots allt betala språngavgift..........:D

Där jag har mina hästar just nu skiljs unghingstarna från ungstona nu tilli vintern och efter årsskiftet får de inte gå kvar på gården ens utan flyttas helt och hållet.

Tack för alla svar. Det är väl bara att åka och ultraljuda.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
770
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka