• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Kilroy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 2 136
Sv: Etrusco

Jag har bara sett min tränares föl från förra året, men
det var en pigg och frisk dam som visst vad hon ville..Inte rädd för nåt och allmänt kaxig. Nu är hon dock lite väl övermodig ;) hehe..

Och vacker är hon, hon har den kraftiga halsen som pappan har:love: , ser ut som en liten hingst mer grov hingstnacke, fast det är ett sto..

Jag har en 06 efter Etrusco, hon är just för tillfället inne i en växtperiod och inte särkilt vacker men är annars högrest och fin. Hon har visat i hagen att hon kan hoppa. Hon hoppar med mycket scoop och är rädd om sig. Hon är trygg i sig själv och har ett underbart temprament.

Jag har sett några avkommor till och det har visat stor hoppkapacitet!
De flesta jag sett har varit stora och det blir min dam också, hon är svart nu men får fler vita strån dag för dag.

Hur gamla är hans äldsta avkommor?

Har inte varit så förtjust i honom tidigare, men på visningen i Jönköping visade han stora kvalitéer i hoppningen!

Hur gamla är hans äldsta avkommor?

Har inte varit så förtjust i honom tidigare, men på visningen i Jönköping visade han stora kvalitéer i hoppningen!

jag tror att de är 3 i år. ska bli spännande o se om de visar framfötterna på 3-årstesterna.. han hoppade en anings tvådelat (o var i många hinder, men på rätt sätt ;)) i grunden, men i omhoppningen var han riktigt fin! jag har inte heller fastnat för honom förut, men nu tyckte jag att han verkade riktigt trevlig :)

Jag hade en Etruscohingst på bete här som 1 åring, han var otroligt läcker, trots en "pansarvagn" till mamma...

tror säkert han kan bli bra med fullblod.

Markebäck kommer att visa en avkomma e: Etrusco-Lasandos på 3-års testet i Örebro. Den ska tydligen vara väldigt fin!

88787 fick han som 3,5år. 134,92 i hoppindex och 99,något. Kom ex exakt ihåg. Hoppat med vinst tom 1,45.

Jag såg ett par i Flyinge, hoppar bra med mkt bra bakbensteknik . Den ena rörde sig bra fick diplom i både hopp o dressyr bra ext förutom benen ,lätt i typen ,den andra hoppdiplom ,framtung, bra korrekta ben . Hyffsade gångarter.Där var någon mer med som jag inte såg men tror alla hade bra på hoppningen .
Såg Etrusko förra veckan i Stävie såg inte så tokig ut .Bra bakbensteknik har han ju.

Kikade på resultat på ASVH : Hittade 6 avkommor
Avkommor:
Nr 1 diplom hopp 98 samt klass 2 dressyr
Nr 2 klass 1 hopp 78 samt klass 1 dressyr
Nr 3 klass 1 hopp 88 samt klass 2 dressyr
Nr 4 klass 2 hopp 78 samt klass 2 dressyr
Nr 5 klass 2 hopp 77 samt klass 2 dressyr
Nr 6 klass 2 hopp 77 samt klass 3 dressyr

Nu är detta endast från resultaten från 5 platser!!

När jag var på en avelsclinic på Flyinge sa Peter själv att det var först nu vid åtta års ålder som Etrusco hade lugnat ner sig så mycket att han kändes riktigt bra att hoppa, han hade nu lärt sig vänta. Innan har han enligt Peter varit för het och han rekommendarade honom inte till heta ston utan helst till ganska coola ston.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 509
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke... 2
Svar
25
· Visningar
1 656
Senast: Nikan
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de... 2
Svar
32
· Visningar
2 938
Senast: Lea88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?