Katur

Trådstartare
Hej! Min veterinär har rekomenderat mig att använda Etotal till min häst som troligen har fått pälsätare. Hon kunde inte säga säkert utan sa någon ohyra av något slag. Det enda som syns är att han har kliat sig på halsen och lite vid svansen. Inga synliga kryp eller ägg vad hon kunde se!

Hur används etotal och hur ofta ska jag behandla?

Eftersom medlet egentligen är för mink så får man ingen vidare info på behållaren om hur det ska användas!

MVH Maria

Sv: Etotal

Ja Etotalpuder är för mink o används även för häst när man fått lus. Man brukar pudra på Etotal 3 gånger med 14 dagarn mellanrum, inte borsta hästen under tiden om jag inte minns helt fel. Var noga med att använda gummihandskar o munskydd när du pudrar på det.

Så man ska alltså bara behandla det område som redan blivit utsatt? Tänkte om man inte ska pudra "lite överallt"?

MVH Maria

Finns Etotal fortfarande? Har änvänt det en gång för typ tio år sen... Man pudrar som en linje från nacken till svansrot. Luktar pärkel och så ska man inte borsta på två veckor efter behandlinge.
Jag har använt Switch On på hästar med pälsätare med gott resultat. Det häller du också i en linj från nacke till svansrot. Fördelen är att det går in i blodet och du kan borsta och sköta din häst som vanligt!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 763
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 978
Hästvård Brukar inte skriva inlägg speciellt ofta utan brukar mest läsa härinne på buke. Nu har jag däremot ett problem med min lilla ponny som...
Svar
17
· Visningar
3 083
Senast: Pudlan
·
Hästvård Hur ser man skillnad på blodsugande och pälsätande löss? :crazy: Dom satt mest i mankammen och på halsen,nån vandrade runt på...
Svar
7
· Visningar
1 489
Senast: Livi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama