M

mystiquex

Någon som vet/har tips på var man kan hitta bra fakta om etologi på nätet?
=)

Sv: Etologi

Tack, tack.. det är ett arbete jag ska göra, allmänt om de olika begreppen i etologi =)

När ni nu säger vad det var kom ja på att vi har läst det i skolan ;)
Mitt minne är inte de bästa ! hehe:D

mystiquex skrev:
Någon som vet/har tips på var man kan hitta bra fakta om etologi på nätet?
=)

På nätet vet jag inte men när jag läste etologi så hade vi "djurens beteende" av Per Jensen som utbildningsmaterial, han har även skrivit ytterligare två böcker. De tar upp grunden inom etologi, jättebra böcker!

Sen har du ju Konrad Lorenz som väl om jag inte minns fel började användningen av begreppet etologi. Finsn böcker av honom också, de är bra och intressanta!

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
625
Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
718
Senast: Görel
·
Trädgård & Växter Jag har tillgång till mängder av jättefina vinterpäron., vet dock inte vad sorten heter. Men vad gör man med dem? Hur förvarar man dem...
Svar
0
· Visningar
201
Senast: Nebraska
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna