Ersättning för hästpassning

Neko

Trådstartare
Vad tycker ni är rimligt att betala för att få tillsyn av två hästar på lösdrift 4dagar/vecka i totalt 8 veckor? Inget avancerat, bara se över dem, att de kan stå, gå och äta typ samt ringa mig om det hänt något! :D

Jag funderar på att öka stallhyran med 30%/månad de aktuella månaderna, i snitt 30kr/häst/dag (mellan tummen och pekfingret). Stallägaren bor jämte lösdrifterna och ser över hästarna dagligdags ändå men jag är inte bekväm med att utnyttja hennes godhet. Samtidigt som jag vill ge ett konkret förslag men jag har liksom ingen som helst aning om vad man "brukar" betala!

Input?
 
Sv: Ersättning för hästpassning

Försöka diskutera med henne i stället. Hon kanske önskar sig någon tjänst i gengäld som betyder mer än ev. pengar.
 
Sv: Ersättning för hästpassning

Jag skulle räkna ut hur mycket tid som går åt (mellan tummen och pekfingret) och sedan multiplicera med en lämplig timkostnad (kanske 200 kr/h) för att få en ball-park figure. Högre timkostnad om det är mer "aktivt" arbete, kanske något mindre om det bara är "jour" dvs "bara" tillsyn och koll.
 
Sv: Ersättning för hästpassning

Svårt att säga sådär på rak arm.

Du får kanske höra med stallägaren om det finns någon annan ersättning än pengar hon är intresserad av. Har stallägaren egna hästar? Kanske du kan ha hand om hennes hästar om hon tex ska på semester i sommar?
Eller om hon behöver något till hästarna?
Jag hade tex blivit jätteglad över någon pryl jag önskat mig till mig/hästen (som inte kostar skjortan) istället för pengar.
 

Liknande trådar

Anläggning Min stallägare har bett mig se över vad jag tycker är rimlig höjning av min stallhyra. Jag är den enda som är inackorderad så det är...
2
Svar
26
· Visningar
4 211
Senast: Sofie.S
·
Hästmänniskan Jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig an problemet eller OM det ens finns någonting att göra i efterhand. Jag köpte en 2,5åring som...
Svar
8
· Visningar
2 493
Senast: Zephira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp