Erfarenheter av Alamo-sadlar

S

Sara76

Finns här någon med erfarenhet av de sadlarna? Jag funderar på att köpa en Alamo pleasure/ barrel-sadel begagnad, och vill gärna höra vad ni anser om det. Denna sadel har glasfiberbom, är det bara sk*t eller hur blir hållbarheten?
Jag är ny vad det gäller western, har pga skada "tvingats"( ;) ) överge hoppningen, så jag är helt 0-ad vad det gäller westernsadlar. Två olika sadlar ska införskaffas, båda till kortryggade araber. Finns det något märke som troligare än andra skulle kunna passa?

Sv: Erfarenheter av Alamo-sadlar

Hej!
Jag har haft en sådan som Ricca skrev om o jag tyckte om den! Man satt stadigt i den.. :)
sålde den pga att hästen breddade sig.

Liknande trådar

Western Hej! När det blir egen häst kommer pållen troligtvis mest vara för nöjesridning, men visst hade det varit roligt att tävla i både trail...
Svar
9
· Visningar
2 200
Senast: Void
·
Utrustning Ska köpa ny sadel till min fjordvalack och funderar på de olika alternativ som finns. Har varit inne på att åka till en ridsportsbutik...
Svar
11
· Visningar
2 023
Senast: Minstral
·
Western Hej! Jag är ny på detta med western, men skulle nu vilja införskaffa mig en westernsadel. Jag är ganska så haj på det hur en...
Svar
4
· Visningar
2 386
Senast: 4BarsRR
·
Western Jag ber om ursäkt i förväg om ni är trötta på den här typen av frågor! Efter att få höra X antal gånger av diverse olika människor att...
2
Svar
31
· Visningar
4 355
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka