Erfarenhet av..

E

evrebellma

osteokondrodysplasi i strålben på båda fram? Det är då diagnos på mitt ena sto på 5 år. Jag är såhär:confused:
Såg ju röntgen plåtarna och det har ju med att göra att strålbenen "tränger" fel (?!). Hade en engelsk vet. och det var en lång dag så lite trött i huvudet var man..

Allt vad du/ni kan vill ja veta! Jag googlar men finner inget alls typ..

Tack på förhand:)

Sv: Erfarenhet av..

*puttar upp*! Ingen? Ngn som kanske sitter med ett veterinär lexikon?

Sv: Erfarenhet av..

Osteokondrodysplasi innebär att tillväxten är onormal/störd vad gäller ben/brosk.

Finns en massa olika varianter, och finns hos både människor och djur, då en typ ofta ger -om de sitter på rörben - en förkortad extremitet, dvärgväxt etc.

Så strålbenen har störts i tillväxten och är inte normala. Mer kan jag tyvärr inte hjälpa dig med i just ditt fall. Men är du nyfiken generellt så sök på osteochondrodysplasia på google så får du massvis med (engelskspråkiga) träffar. På svenska vet du ju vad det heter, men inte lika mkt info där.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 523
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Hej, Min ena hund har troligen fått epilepsi och ska utredas av veterinär på onsdag. Jag är inte hemma utan det är min man som pratat...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Barmarksdrag/canicross