Erfarenhet av Nissan Qashqai?

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare tott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 600

tott

Trådstartare
Det kryllar ju av Qashqaier på vägarna, så någon här inne lär väl ha erfarenheter av en sådan. Jag måste verkligen snart köpa ny bil.
Tänker mig en bensin automat, körd under 10 000, och under 150000 kr.

Har kollat lite på Opel Mokka också, men den finns det ju färre av, men hör gärna om erfarenheter av den också.

Har du provkört? För mi9g avgör det. När jag köpt bil har jag alltid provkört den modellen.
Provkörde en lockande bil. Den var lockande tills jag satte mig i den. Gick inte att hitta en vettig körställning.

Har du provkört? För mi9g avgör det. När jag köpt bil har jag alltid provkört den modellen.
Provkörde en lockande bil. Den var lockande tills jag satte mig i den. Gick inte att hitta en vettig körställning.
Har kört flera Qashqaier. Lite tråkiga, men helt ok. Mokka har jag aldrig kört.

Vi provkörde en sådan innan vi köpte våran Kia ceed vi har. Gillade den inte tyckte man satt väldigt konstigt i den och den kändes plastig 🙉 Kommer inte ihåg vilken årsmodell det var men var en nyare iaf.

Vi har opel mokka på jobbet, men jag kör hellre min lite äldre Astra. Mokkan känns stor på utsidan men inte på insidan så att säga.
Bagaget är väldigt litet.

Har kört flera Qashqaier. Lite tråkiga, men helt ok. Mokka har jag aldrig kört.
Ska man lägga så pass mycket pengar(för mig alla fall) tycker jag man ska leta en bil man vill köra.
Jag vill ha en rolig bil att köra, köpa en bil som är lite tråkig känns som att kasta pengarna i sjön😅
Vad är som Qashqaier som lockar annars? Vad letar du efter generellt?:)

Ska man lägga så pass mycket pengar(för mig alla fall) tycker jag man ska leta en bil man vill köra.
Jag vill ha en rolig bil att köra, köpa en bil som är lite tråkig känns som att kasta pengarna i sjön😅
Vad är som Qashqaier som lockar annars? Vad letar du efter generellt?:)
Jag letar efter en SUV bensin, automat, körd under 10 000, och under 150000 kr. Driftssäkerhet är ändå lite viktigare än comfort för mig.
Utbudet med de kriterierna är inte enormt.

Mina föräldrar hade en Qashqai och var mycket nöjda. Hade en som lånebil ett tag och gillade den också, men jag förstår inte riktigt det där med att vissa bilar ska vara tråkiga så jag är kanske fel person att säga nått.

Jag har en 2011 som gått ordentligt långt. Tråkig, bensinsnål men pålitlig. Lite plastdetaljer som gått sönder och slitdelar som fått bytas men inget udda. Andra bilen jag har har det varit mycket mer problem med

Den är inte jättestor. Jag gillade det när jag körde den eftersom jag trivs bäst med mindre bilar.

Hur stor bil vill du ha? Både Volvo XC90 och Volvo EX30 kallas SUV och de är helt olika i storlek, så i princip alla bilar kan kallas SUV.

Den är inte jättestor. Jag gillade det när jag körde den eftersom jag trivs bäst med mindre bilar.

Hur stor bil vill du ha? Både Volvo XC90 och Volvo EX30 kallas SUV och de är helt olika i storlek, så i princip alla bilar kan kallas SUV.
Jag behöver ingen stor bil. Ingen Volvo matchar mina kriterier.
SUV kallas också stadsjeep, vilket långt ifrån alla bilar kan räknas som.

Har en qashqai, kommer inte köpa igen. Smäckig, plastig. Tråkig att köra, känns som man kör långsamt hela tiden (kanske har med höjden att göra, vet ej). Slang till ac:n är placerad så att den kan få stenskott (och det får den, så ac:n inte funkar).

Jag tittade lite på Qashqai men det blev en seat arona
Dock så är det inte världens roligaste bil men men
Hade span på en Peugeot 2008 alltså modellen heter så inte årsmodell
Renault capture ser jag många också

Liknande trådar

Fordon Måste så småningom byta bil. Vill ha en automatväxlad lite högre bil, årsmodell 2014 och nyare och körd under 10 000 mil. Har kollat...
Svar
3
· Visningar
491
Senast: Fetaost
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
913
Senast: ildiko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 141
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 568
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31