Erbjuden 2 katter..

S

_Sweetheart_

En kompis, kompis måste bli av med sina 2 katter..
De är inne katter men jag bor endast i en liten etta..

Sen blir man ju bunden i många år framåt..

Vad tycker ni? Har länge funderat på att skaffa katt..

Sv: Erbjuden 2 katter..

om du har tid och lust att städa ofta, gå ut med katterna dagligen, köpa dyr mat, betala dyra vet räkningar, och vet att du inte kommer vilja göra dig av med dem inom 5 år.
obs katter kan vara underbara djur, men samtidigt finns det en djävul i dom alla...:eek: vilket brukar märkas vid dom mest olämpliga stunder..:D

skulle själv aldrig skaffa katt att sätta i lägenhet men det är en helt annan sak....;)

Jag ser inga hinder för dig att ha två katter bara för att du bor i en etta. De behöver inget slott för att trivas. ;)

Det är däremot viktigt att du ställer dig till frågor som..

- Har du ekonomin till att ha två katter? De äter ändå en hel del. De ska dessutom ha leksaker och klätterställningar, eftersom de är innekatter.
- Har du tiden för dom? De måste ju utfodras och tas hand om flera gånger om dagen.
- Vad händer om du ska ut och resa? Har du någon som kan se till dom och mata dom?

Katter är mysiga djur. Man får så mycket tillbaka av dom. :)

Beror nog på hur ditt liv ser ut.. Är man inte hemma så mycket så ska man ju absolut inte skaffa djur t.ex. Men det fattar du nog. :P

Katter är fantastiska djur.
Hade jag möjlighet skulle jag absolut skaffa katt. Men nu tycker jag inte att jag har det.

Sedan vet jag att många har sina katter i små lägenheter och att det funkar bra. Men det finns ingen garanti för att det går bra.. En del katter kan tycka att det är jättesvårt att flytta och om det dessutom skulle vara så att de flyttar från exempelvis ett hus med mycket utrymme till en liten etta så kanske de blir olyckliga för åtminstone en tid framöver.. Katter som t.ex. bajsar i sängen i ren protest eller klöser sönder möbler i tristess är ju inte så skoj. Jag vet folk som råkat ut för det.. Man måste se till att aktivera sina innekatter och det gäller nog särskilt om man har de i en liten lägenhet.

Nja, om det är en liten etta skulle jag tveka. Men kanske om jag tog ut dem i koppel några ggr i veckan och om det finns en balkong man kan näta in.
Det beror också på hur dem har bott innan, vad dem är vana vid.

Jag hittade fyra kattungar på en parkeringsplats i somras och det vara bara att ta med dem hem. Jag har aldrig haft katt tidigare så jag hade ingen aning om vad jag gav mig in i.
Katterna har nu tagit över mitt liv tillsammans med hästen och det känns som om jag offrar allting för deras skull men, faktiskt, jag ångrar mig inte ett ögonblick och har anpassat mig bra och jag är så glad för dem. Tar man hand om ett djur så tar man även på sig ett stort ansvar att alltid se till deras bästa först.

köpa dyr mat
...
och vet att du inte kommer vilja göra dig av med dem inom 5 år

Köpa dyr mat behöver man väl inte göra för att man har katt. Jag har tre stycken och matkontot ligger på under 300 kr i månaden för alla tre.

Sen bör man nor snarare räkna på 15 år än fem år...

TS: Om du vill ha katt och inser vad det kräver så varför inte? Jag har haft tre missar i en liten etta och det gick ingen nöd på dom. Man får dock offra lite och inreda efter katterna:D

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
587
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
667
Övr. Katt Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar...
Svar
19
· Visningar
1 066
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter