Erat bästa loppisfynd?

Scilla

Trådstartare
Jag älskar att gå på loppisar och bruka stanna till så fort jag ser någon.

Vad är erat bästa loppisfynd?

I somras gjorde jag nog mitt bästa, en underbar söt gammal hylla som passar perfekt i vårat kök för endast 10 kr (köpte förra året en liknade fast en nygjord kopia för 1000 kr). Den låg undangömd i en hög med bråte och jag fick många avundsjuka blickar när jag gick i väg med den.
Sedan var nog dotterns skrivbord ett riktigt fynd 50 kr för ett gammalt rejält ekskrivbord som i antik affärer och på blocket legat på 500 kr - 1000 kr.

Att köpa nya möbler har för mig börjat bli omöjligt när jag upptäckt hur många snygga gamla möbler det finns och hur mycket mer personligt hemmet blir med dem än med nya och dessutom hur mycket penar man spara. Och sist men inte minst det är bra för miljön att återanvända istället för att köpa nytt.
 
Sv: Erat bästa loppisfynd?

För ett par år sedan fyndade jag en sån där härlig 3-armad 50-tals golvlampa för 150:-. Då hade jag t o m prutat ner den 50 kr. :D

Några mer riktiga fynd har jag inte hunnit med, men när jag blir pensionär så ska jag gå på loppis jätteofta och fynda snygga grejer! :bump:
(För då har jag tid.)
 
Sv: Erat bästa loppisfynd?

För ett par år sedan fyndade jag en sån där härlig 3-armad 50-tals golvlampa för 150:-. Då hade jag t o m prutat ner den 50 kr. :D

Åh, precis en sån är jag på jakt efter!!!:love: Den ska göra mitt vardagsrum, lite pricken över i.et!!:D

Gjorde ett lite coolt fynd nu i sommar... Vi var på en prylloppis i MÖrbylånga och så var det ett stort bord med mest skräp på. Husgeråd, grytlappar, grytor, serviser och sånt. Så fanns det en mugg i keramik, sån där handgjord med blå text och en rand på. På muggen stod det: ULRIKA. En sån mugg med mitt namn, rättstavat!! Det kallar jag fynd!!:D Hela 5 kr fick vi ge för den!! Nu står den i mitt köksfönster som ett roligt sommarminne!!;)
 
Sv: Erat bästa loppisfynd?

Att köpa nya möbler har för mig börjat bli omöjligt när jag upptäckt hur många snygga gamla möbler det finns och hur mycket mer personligt hemmet blir med dem än med nya och dessutom hur mycket penar man spara. Och sist men inte minst det är bra för miljön att återanvända istället för att köpa nytt.

Håller med till fullo!!:bow:

Sen sambon och jag flyttade isär och jag bara har mina grejer har jag tre möbler från Ikea!!:p En stor Billy från fynd, en mindre Billy från min studenttid och en liten bänk som jag hade som sängbord hemma.

Resten är ärvt, hittat samt loppisfynd och lite från min mosters mans antikaffär på Öland!! Även en byrå som var på väg till tippen förra sommaren som jag ha renoverat från grunden.

Jag vill bara ha möbler med själ!! För att citera nån i Antikrundan när de var i Älmhult och gjorde den lilla kuppen på Ikea!!:D
 
Sv: Erat bästa loppisfynd?

En teakbuffé i mycket bra skick för typ 300 spänn :eek:
IMG_1431.jpg


Teak/svart skrivbord (längst till höger) för ca 200 spänn.
IMG_1961.jpg
 
Sv: Erat bästa loppisfynd?

Jag tar och väcker liv i den här gamla tråden för jag måste ju berätta om mitt loppisfynd från i går.

En Stig Lindberg vas, Reptil, för 15kr :D Nu är den inte helt i toppskick, den har några små repor men jag är nöjd ändå:angel:

Har ni fyndat något i sommar?
 
Sv: Erat bästa loppisfynd?

I sommar har det varit lugnt men jag känner loppistarmen vakna lite. Jag fyndar trasmattor, trälådor och Enid Blytonböcker när jag är på hugget.
 
Sv: Erat bästa loppisfynd?

Jag har fyndat mycket på loppisar tidigare, men nu tycker jag alla är medvetna om världet på sakerna så det blir inga fynspriser precis. I alla fall häromkring.

Men att köpa grejer man blir helt kär i för småslantar är så kul.
 
Sv: Erat bästa loppisfynd?

Så kan det nog vara på många ställen plus att det nästan är för dyrt bara för att det är lite patina.

Men som sagt, jag gav 15kr för en vas som brukar ligga på 500-2000kr beroende på skick så nog går det fortfarande:)
 
Sv: Erat bästa loppisfynd?

KL

Vilken kul tråd!

Jag älskar loppisar och second hand-affärer och har fyndat en hel massa, tycker jag.. så vet inte vilket mitt allra bästa fynd är.. men köpte t ex ett par snygga vita tygskor i början av sommaren för det enorma priset av fem kronor. =) Har använt dem så gott som dagligen i sommar, så de har verkligen betalat sig.

Har köpt en massa kläder på loppis i sommar, loppisar = <3


//r
 
Sv: Erat bästa loppisfynd?

KL

Ska flytta hemifrån nu för första gången och for direkt till olika loppisar för att hitta möbler! Älskar verkligen loppisar och second hand :D Hittade iaf ett matbord för fyra och fyra stolar för 300 kr. Bordet behövde dock målas om så det gick ju lite pengar åt det också. Har även köpt en 3-sitssoffa i läder + fåtölj för 150 kr :banana:
 
Sv: Erat bästa loppisfynd?

KL

Jag fyndar mest pocketböcker jag :) Hittade b.la john Ajvide lindqvists senaste för bara 5 kr, när den kostar 74 i butik :) Då hade den precis kommit ut i pocket. Sen har man bunkrat med flera pocketar, på en loppis kostade bara 1 kr/st, på en annan 3 för 10.. Sen gjorde jag nog en bra deal på en loppis där jag bara skulle ha en tallrik för att ställa ett 3-veksljus på, killen gav mig alla 8 tallrikar för 5 kr! :o jättefina blå tallrikar.. Min mamma och jag letar också en del Partylite, lite roligt med tanke på att jag säljer det.. Mamma fick tag i en jättesöt aromabrännare MED tillhörande Aroma melt, som fortfarande doftade mycket. Bara 10 kr. Pappa fick tag i ett solur, om det var så billigt vet jag inte..
 
Sv: Erat bästa loppisfynd?

Mitt fynd var inte till mig själv utan till min far. Såg på långt håll en tavla som hade något bekant över sig.
Prislappen var 20 kronor så jag provade faktiskt inte att pruta.....

En oljemålning på masonit gjord av en man i min hemby som min far kände och som jag träffat några gånger.
Motivet var inte fullt så vanligt och när min far fick den blev han jätteglad.
Han hade sedan tidigare en oljemålning på duk målad av samme man, föreställande min farmors föräldrahem.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp