Eran erfarenhet av dessa..

TCJ

Trådstartare
.. sadlar.

Först ut Crates show de luxe
47579.jpg

Nummer två är Premier fancy reiner
43917.jpg

24 respektive 20 tusen.

Hit me med negativt och positivt.

Sv: Eran erfarenhet av dessa..

Kan tyvärr inte göra en avhandling i ämnet, men båda är sköna att rida i. Premieren är den skönare av de båda (för mig personligen, gillar hårda sadlar). Den är lite hårdare än Crates, men just den showsadeln har jag inte ridit i. Jag tycker man kommer närmare hästen i P gentemot C:n.

MEN, jag tycker båda genererar ett lite för högt pris, kvaliteten på lädret ÄR faktiskt inte i klass med priset. Men samtidigt får man ta i beaktning att våra svenska åf måste överleva. Priset i Sverige är mer än det dubbla gentemot USA.

Prova dom, ligger dom bra, ta hem den modellen från USA. Inkl frakt brukar det landa runt 12.000... (om du klarar tullen)

//Myglo-Mustang :angel:

Har inte provat craten, men jäklar va snygg den var! :love:
Premier-sadlen gillade jag mycket, tycker att man sitter otroligt skönt. Kan dock hålla med "Mustang" om att priset var ohyggligt dyrt.

Har ridit i Crates ladies reiner och en vanlig reiner. Tyckte ladies reinern var väldigt obekväm i sätet, medans den andra var jätteskönskön! Gillar själv Crates i både läder och style, men som dom andra säger är priset väldigt högt.

Premier har jag ridit i en Ringgold Reiner bara, och jag gillade den med. Kanske ngt dålig kontakt med hästen. Annars gillar jag Premier som Crates, fin i både läder och style.

Bara att prova och ta den man trivs bäst med:)

*kl*
Föredrar Crates spontant men det är ju din rumpa och din häst som sadeln ska passa. Båda sadlarna är bra så det handlar nog mer om vilken sadel som passar bäst.

Jag hade en Premier Fancy förut, och den var helt toppen, jätteskön att rida i och jag fick en bra och skön sits i den. Men alla är vi ju olika, så du lär väl nästan prova vilken som passa dig och din häst bäst.
Själv tycker jag att Crates är snyggare just för att jag gillar silver.;)

Gud. Tack för det fantastiska tipset! Vad mycket rikare jag kände mig nu!!

Till alla
Jag förstår naturligtvis själv att den ska passa mig och hästen, men ämnet i tråden var att få höra ERA erfarenheter, inte hurvida jag ska prova ut den till mig och häst eller ej :p

Hur anser ni de passar i tillridningssyfte. Dvs, passar de på fler hästar eller är det väldigt "stumma" sadlar eller hur jag nu ska uttrycka mig.

Haha nu kom jag på att jag kan få två till priset av en i svenska kronor.
Nu är jag inte så rik längre...

Den premieren jag hade förut (innan nån j-vel stal den) passade faktiskt på de flesta hästar jag provade den på. Kanske inte klockrent på alla men ridbart iaf.

Jajust det var du som blev av med sadlar för ngt år sen! Fyfan vad tråkigt att folk inte kan hålla reda på ditt och mitt :devil:

Vad hade du för modell då?
Anledningen till att jag frågar är för vi ska utöka företaget med tillridning. Så jag behöver en bra sadel. Eller två. Eller tre :angel:

Ja om jag det kunde komma ihåg...:crazy: En vanlig modell, skulle gissa att priset är runt 15000 nu i Sverige... Är inte "premiere ringgold reiner", kan du några fler modeller?

Ja visst är det förjävligt när en del f*n inte kan skilja på ditt och mitt! :mad:

Sökte på google och fann en likadan, Premier Diamond Reiner hette den visst.

Den skulle faktiskt jag rekomendera att ha som en sadel som flera hästar ska ha, just för att min erfarenhet av den är att den passar så många. (Hej vilken fin mening det blev...:crazy: )

Vet du återförsäljare i USA så jag slipper betala överpris?
Tack för tipsen! Jag blir jätteglad!

Har ingen aning faktiskt, men jag kan höra med en bekant som håller på med det å se om hon kan få fram något. Pratar med henne i Em/kväll så skickar jag ett PM sen. :)

Liknande trådar

R
Hästvård Önskar höra era erfarenheter kring hovledsinflammation BAK. Uppkomst och orsak? Behandling? Rehabplan? Hur förebygga att det kommer...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 988
Senast: MiniLi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
775
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Skulle tacksamt ta emot råd! Jag har ägt häst/hästar i 16 år. Min första häst (varmblodstravare) flängde jag runt med i skogarna...
Svar
6
· Visningar
1 734
Senast: Efwa
·
R
Avel Finns det någon som har haft ett sto som varit skendräktig i 11 mån det är gjort ett ul 120 dgr två blodprov 98 dgr och 121 dgr som...
2
Svar
27
· Visningar
3 227
Senast: Jojjosan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar