Era sporrar och boots! *bildtråd*

I

isse

Ska köpa nya sporrar och boots och har ingen aning om vad jag ska köpa. Behöver inspiration och vill veta fördelarna/nackdelarna med att ha sporren på klacken/ovanför klacken.

Bilder och märken!:laugh:

Sv: Era sporrar och boots! *bildtråd*

Vilken bra tråd! :laugh: Är oxå ute efter nya stövlar och sporrar! Eller ja, sporrar kommer på posten idag men vet inte alls om dom är bra eller inte ;):D Bild kommer....

Dessa boots + sporrar har jag :)

Damboots ranch/work från Abilene Boot Company
62936.jpg

Continental Roper-Boots
cont727.jpg

Les Vogt`s Reversible Spur
12121_112.jpg

Har också ett par abilene (stavning?) boots som är så grymt sköna kan ha dem på hur länge som helst utan att få ont i höfterna (är sne) som jag får av de flesta andra skor.

Jag har tittat på Abilene bootsen för att dom är så snygga men inte kunnat bestämt mig om jag ska ha sporren på klacken eller ovanför klacken, med dessa måste man ha dom ovanför va?

Har också Abilene-bootsen som är på bild ovan:) de är störtsköna att både gå och rida i, och var mjuka redan från början. Jag smörjde mina mörka direkt (se skillnad på bilden) men när de stått ett tag är de mer mellanbruna. Jag får ha sporren ovanför klacken för att den ska sitta stadigt... Har ingen bild med sporren på...

En dojja nysmord:
DSC_0092.jpg

Nån som har boots där man kan ha sporrarna på klacken? Jag vill helst inte ha dom på stövlen..:)

Continental Roper-Boots
cont727.jpg

Dessa har jag också! :) Med sporrarna:
25156622.jpg

Som synes sätter jag sporren mellan stöveln och klacken. Dom sitter bäst där :D

TS: På vissa boots kan du inte ha sporren på klacken, eftersom klackarna "lutar" innåt under stöveln. Då finns det istället en liten sporrhylla som håller dem på plats. På ropingbootsen på min bild kan man ha dem på klacken om man vill. Det är en smaksak :) Jag får dålig känsla när jag har sporren på klacken, men sätter jag den ovanför tycker jag de kommer för högt upp, och därför väljer jag mitt emellan!

Senast ändrad:

*KL*

Nu har jag hittat ett par boots och ett par sporrar jag gillar. Bootsen är av märket Double H. Lägger in bilder senare:)

Lånar din tråd.
Jag har rätt kraftiga vader varav den ena är 2-3 cm bredare än högra. Och storlek 38. Var kan man hitta Boots i den storleken.
Vidden på vaderna är på höger 42cm och vänstra 44 cm.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 618
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
637
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 085
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka