Era katters ovanor?

T

Tilly

Vad har era katter för ovanor?

Mina är snälla för det mesta men vissa väcknings-vanor på morgonen kunde man vara utan. Blöta nospussar i ansiktet och om inte de fungerar gå på människorna, gärna i ansiktet! Min ragdollkille har kommit på en ny teknik som går ut på att lägga sig tätt intill mattes huvud och spinna HÖGT då måste jag ju vakna och klappa på honom, och inte kan man bli sur heller :smirk:

Sen ocicat-killen är en dum vana med att lägga sig på mina armnar när jag sitter med den bärbara datorn i knät, effektivt stopp på surfningen!

Vad gör era katter?

Jaa, ena perserdamen bara ääälskar att rulla sig på stinkande stallskor himla charmigt. Den andra perserdamen kan tillbringa flera timmar i badkaren o bara välta runt i de vattendroppar som finns kvar på botten efter dusch, inte heller så skoj när en massa päls förvandlas till fuktiga tovor på nolltid :o

Min ena katt är för matgalen och jamar varje gång man går till köket.
Den andra är mycket kräsen med att gå på lådan, om man inte har hunnit ta bort kisset och han behöver bajsa, så hoppar han i badkaret och uträttar sina behov.
Hur skulle jag klara mig utan mina älsklingar?! :love:

Min gamla kisse (11 år) öppnar dörren till skafferiet på nätterna och biter hål på kattmatspåsen. Sedan brukar hon öppna nedersta kökslådan där vi har alla plastpåsar och dra ut dem över köksgolvet. Hon hoppar också upp på axlarna på folk som kommer hem till oss (helt de som inte gillar katter) och klamrar sig fast med klorna. Sedan har hon en ful ovana att skala av sig pälsen på magen av någon anledning.
Mattes lilla älskling! :love:

Har två katter med olika ovanor. den ena sitter och vrålar utanför badrummet om hon inte får komma in och sällskapa, sover i handfaten (inte populärt) och hon lägger sig ALLTID bakom fötterna på en. Vet inte hur många gånger jag klivit/snubblat på/över henne.
Den andra har en tendens att vilja sova PÅ mattes huvud på natten och en annan, mycket otrevligare ovana, att kräkas mat på "mysiga" ställen (i sängen, på mattor o dyl.)

Min ragdollpojke brukar väcka mig genom att peta ner de saker jag har på nuttduksbordet på golvet. Speciellt mobilen ligger risigt till... Så den brukar jag få gömma under min kudde... :smirk: Om inte det funkar så trycker han gärna in huvudet i mitt ansikte och spinner högt.

Min birmahona öppnar gärna garderobsdörrar mitt i natten. Första gången det hände vaknade jag och trodde vi hade inbrott! Tills jag hörde Isis fnysa... :D
Isis är också expert på att hoppa upp på ställen där hon inte får vara... :smirk:

Sammi har inga dåliga ovanor, bara mysiga! :love: Som att hon gärna kryper inte under täcket och spinner (fast hon kan iofs gärna borra in klorna i huden på en då, vilket kanske är mindre mysigt). Sen har hon många lustiga ljud för sig, en massa kurranden och kuttrandet. Hon jamar sällan ordentligt, och när hon gör det låter hon som en kattunge. :D Förutom när hon löper... :crazy:

Svartkissen har vanan att låta en massa! Mest hela tiden pratar han, piper, kurrar, inte så mkt jamanden men ibland när han är speciellt pratsam, alla möjliga och omöjliga ljud utstöter han när han vill ha kontakt. Nån gång ska jag fösöka spela in honom!

Sen ligger han gärna framför skärmen så att det blir omöjligt att skriva på tangentbordet, springer mellan benen på mig när han vill leka och kommer alltid och gosar på morgonen så fort han ser att jag har vaknat.

Dvorak kissar ibland i handfatet, det ser lustigt ut. Sen har han ovanan att klättra på balkongstaketet in till grannen (på tredje våningen :crazy:), matte får såklart hjärtstopp när jag ser det!
Han älskar att ligga i kartonger, påsar och på kartong/papper. Det ser för lustigt ut när han försöker klämma in sig i de allra minsta kartonger vi har och bara får plats med huvudat men ändå är helnöjd och piper av lycka.

Han älskar att följa med mig ut. Brukar få åka med i bilen till stallet och verkar riktigt njuta av allt han ser när bilen far fram.

min älskling älskar att prata högt! jämt när man inte är på övervåningen eller inte ger henne tillräckligt med uppmärksamhet så skriker för fulla halsar!
sen ibland när hon e på bushumör så låtsas hon att matte som ligger under täcket är en jätte råtta å så springer hon å hoppar upp i sängen å kryper under täcket och river!
sen kan man aldrig stänga dörren för då vill hon antingen gå ur rummet eller komma in man får heller inte stänga om hon gått ut...

Den yngsta, pojken min, har en ganska söt, men lite störande ovana:
När man sitter och läser, lägger han sig på boken/ tidningen,
när man sitter och skriver, sätter han sig först på bladet,
sen tar han pennan och antingen bara petar på den så man får en jättevacker handstil,
eller så tar han den helt enkelt i munnen och springer iväg med den,
lägger sig under en garberob, tuggar lite på den, sen släpper han den :P
sen så pratar han ganska så väldigt högt också :P
Min lilla älskling :love: :love:

Vår hane ska ner i påsar och kartonger, eller ligga på pappåsar och ikeakassar. Precis som vår förra hane. :confused:
Just nu är han också allmänt odräglig, har fått smeknamnet Monstro. :crazy:

Tjejan är mycke mer väl uppfostrad. Fast hon brukar ta till klorna när folk ska väckas. Dock inte när det gäller mej. :D

vår ena kastrerade hankatt kryper ner i kassar och andra påsar..måste äta när han varit ute 5 min ..varje gång...
Kastar sig i hinkar... :D
Kastar sig på benen på folk(när han va yngre)
MÅSTE gosa 5 på morgonen..osv hehe men han e för härlig! :love:

det är så mycket så det kommer ta för lång tid att skriva upp..=)
han är knäpp och dum iallafall..
dummaste katten jag träffat på.. (kan göra samma sak om och om igen och slå sig lika mycket varje gång..)

Min kisse anfaller fötterna när man sover och sätter klorna i dom :crazy:

båda mina har trista ovanor:

Semi, hona snart 3år, har lärt sig att öppna alla dörran, även den till kylskåpet, så man kan gå upp på morgnarna å se att kylen står vidöppen, inte roligt :mad: sen öppnar hon garderober å river ut kläerna..sen kissar hon gärna på kläder som av någon anedning ligger på golvet, har även kissat i sängen :mad: :mad:

Taringa, hona 2 år, biter sönder alla sladdar, värst var när jag pratade i den sista fungerande telefonen hemma å helt plötsligt blir det tyst i luren..då sitter Taringa under sängen å biter av sladden :mad:

annars är dom förbannat söta mina små kissar..men otroligt jobbiga också :crazy:

Inez är enormt fascinerad av hörnskåp(:confused:) och vattenkannor! :rofl: När man går runt och vattnar blommorna så hänger hon efter, mäkta imponerad.. och om hon dricker vatten så gör hon det ALDRIG ur deras vanliga vattenskål utan sitter och tar upp vatten med tassarna ur just.. vattenkannan :p :D Öppnar vi ett av hörnskåpen i köket så kutar hon dit och kikar in.. varenda gång!!

Zorro har en ovana att om han är på rätt humör hänga med när vi går ut med hundarna, spelar ingen roll vi går eller hur långt- han hänger alltid med 50 m bakom oss, jamandes högre än ett jetplan.. :smirk:

:bump:

Har otroligt nog en väldigt snäll katt, och väldigt tyst ( jamar aldrig, men spinner konstant). Däremot kan han bli helt vild om man ignorerar att han vill gå ut, då flyger han runt i huset som en galning och knöglar ihop alla mattor, om man då slätar ut mattorna igen så knöglar han genast ihop dem, en riktig liten tiger...

Pinkar i sängen ibland :mad: Vi får ha särskilda kisskydd i sängarna :crazy:
Sen har hon kapat 2 mobil laddare och en tv kabel :D

En av våra katter har en mycket ful ovana :mad:

Han tuggar på kläder, kuddar och filtar...
Alltså han tuggar sönder och sväljer *suck*

Vi måste vara väldig nogranna med att inte hänga kläder så att han kommer åt dom för då är det kört!
vet inte hur många gånger jag varit på väg att sätta på mig linnen och tröjor där ett axelband eller halva polokragen försvunnit :crazy:

Före jul fick vi åka in till veterinären då han ätit i sig ett mockasnöre...som tur va gick allt bra och snöret kom ut rätt väg, men det va några mycket oroliga dagar.

I övrigt är dom bara lite smått galna :idea:
Men det är bara charmigt :love:

inser efter att ha läst era inlägg att mina busar är ganska snälla i jämförelse
inga direkta olater alls förutom att jaga tår på folk när de sover

Chili har för "vana" att kolla igenom persiennerna som en gammal nyfiken tant.

Peppar lägger sig runt huvudet på nätterna och spinner/klonar/dreglar.

Sen finns det 300 saker till men detta är värst...
Gillar missarna iallafall!!!

Liknande trådar

Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 278
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10