Era favorit hästraser

Sv: Era favorit hästraser

Connemara och haflinger :D

Drömmen är väl en connemara på ca 150-155, gulbrun eller apelkastad med lång fin man :love:

Annars är både akhal teke och morganhästar väldigt vackra :)
 
Sv: Era favorit hästraser

Min favoritras är islandshästar för dom är så lugna och snälla men ändå kraftfulla!

Sen tycker jag att alla hästraser har sin charm. Dom är vackra var och en på sitt sätt. :d
 
Sv: Era favorit hästraser

Min favorit är nordsvensken. Det är i mitt tycke en godmodig, snäll och arbetsvillig häst. En häst som vill arbeta och ta i, men som inte lägger för mycket energi på att stressa upp sig över onödiga saker som spöken :D Att de sedan är hejdlöst vackra med sin kraftfullhet, styrka och massa man är ju inte fel heller :)

Och bästa sättet att se dem på är från kuskbocken:
901468_579543362070312_1345216012_o.jpg
 
Sv: Era favorit hästraser

kl

Shetlandsponny!

Lagom stora, bra psyke, tuffa och tåliga. Och söta! Och alla grejer man köper till dem är supergulliga vad det än är :D
Men framför allt att de är mångsidiga och kan användas till i stort sett allt!

1003150_10151493092835614_1164944943_n.jpg
 
Sv: Era favorit hästraser

Camarguehäst toppar min lista; har bara stött på ett fåtal individer av denna ras men psyket, exteriören och ridbarheten gör att jag absolut vill ha en sådan häst i framtiden.

Den varmblodiga travhästen har blivit en stark favorit hos mig sedan jag under två år var fodervärd till en häst av denna ras... Önskar så att kunna köpa honom en dag. Har ridit (och kört) en del andra travare med och egentligen är det nästan för mycket "motor" i dem för min smak, men maken till positiva och arbetsvilliga hästar får man leta länge efter, och det är mycket värt för mig.
 
Sv: Era favorit hästraser

Clydesdale! :love:
Så vackra, snälla, kloka, tålmodiga osv osv :D
En underbar ras på alla sätt, killen vi hade var helt fantastisk.
En häst man träffade och sedan aldrig glömmer :love: Även om man bara skulle klappat på honom en gång.
Moses
970411_10200850845907538_501446292_n.jpg


Lånade från google:
DUNDONALDharry2.jpg

GalleryWoodhouseLuckyStrike.jpg
 
Sv: Era favorit hästraser

Rocky Mountain horse.

De är lagom stora, bryr sig inte mycket om saker i omgivningen och ndå pigga och känsliga att rida.

Travare gillar jag också, tittade i många år på lusitanos och den angloarab jag hade var också en bra individ även om Rockyn har slagit dem alla enligt mig.
DSC_0072fix.jpg

IMG_0231.jpg
 
Sv: Era favorit hästraser

Varmblodig ridhäst (halvblod) är min favorit. En otroligt mångsidig ras som man kan göra allting med oavsett vilken nivå man än är på. Funkar som hobbyhäst, som tävlingshäst på hög nivå och allting däremellan. :)
 
Sv: Era favorit hästraser

New Forest har varit favoritrasen redan i många år.. Började rida vid en ridskola/stuteri som bland annat föder upp NF-ponnyer så jag har träffat många fina ponnyer av den rasen!

Dessutom var min älskade medryttarponny Natta också en New Forest, hon betar nu på de evigt gröna ängarna. Hon togs bort pga åldern, hon blev 27 år och var pigg och frisk ända tills i våras.

IMG_9575.JPG


Jag har tänkt skaffa en egen häst så småningom, och drömmen är en New Forest, stor d-ponny och helst ett sto! :)
 
Sv: Era favorit hästraser

Hej!

Jag gillar nästan alla raser och hästar, men måste jag favorisera blir det alla gånger connemaran, för det stora hjärtat och vackra utseendet och trevliga sättet. Underbara hästar rakt igenom. Sen ligger araben mig varmt om hjärtat, mest för att de är så känsliga, lättlärda och roliga att vara med och vackra såklart :-).

Sen gillar jag fjordingar, nordsvenskar, shires, fellponnyer, russ, shettisar och en hel bunt andra raser också.

/Lavinia
 
Sv: Era favorit hästraser

Min är nog Tinker/Irish cob och fjordingar tycker att de är väldigt fina och har ett bra temperament;)
 
Senast ändrad:
Sv: Era favorit hästraser

*kl

Gillar de lite grövre raserna som ligger runt d-ponny mått som Welsh Cob
Sen gillar jag även korsningar med arab i, gärna en grövre häst med lite arab i
Edelbluthaflinger t.ex ;)
 
Sv: Era favorit hästraser

Mina favoriter är lite mer muskulösa hästar med lång man. Gärna PRE, lusitano, friser och även vissa kallblod. :love:
 
Sv: Era favorit hästraser

Kl
Jag föredrar halvblod/Svenska warmblod (ej travare). Gärna av den lite grövre modellen
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Para-dressyrfinalerna badade i sol och de tunga favoriterna, ankare i landslaget flera av dem, höll för trycket och tog guld. Louise...
Svar
0
· Visningar
171
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I år firar den Nordsvenska hästrasen sitt hundraårsjubileum. En hästras som, trots teknologins framfart, fortfarande används inom både...
Svar
0
· Visningar
186
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter År 2024 markerar ett historiskt ögonblick för den nordsvenska hästen, en av Sveriges mest älskade och respekterade hästraser. I år firar...
Svar
0
· Visningar
72
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel och hästen Touchdown följde upp onsdagens andraplats med att vinna i världscupfinalen i dressyrens fria program. Den...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp