Era brokiga träns!

Victovie

Trådstartare
Släng in bilderna på era brokiga träns - Svarta delar blandat med bruna, olika nyanser av brunt eller bara att ni blandat silver o mässingspännen :angel: .

Mitt skräckexempel för alla rediga dressyrnissar :rofl:
Svart pannband med guldfärgade swarowskikristaller (OS-pannband :love: ), brunt nackstycke med silverspännen, ngt ljusare brun nosgrimma med mässingspännen och svarta tyglar med silverpinne och iövrigt mässing i spännet :rofl:
Frsommar07105.jpg

Sv: Era brokiga träns!

Mitt ihoplockade kandar består av:
*Nackstycke, sidostycken och pannband är ett fd. remont träns från börjes.

*Nosgrimman har jag fått (den är iaf mjuk och fin) Har dock runda spännen.

*Bridongbettet är av märket Globus, tyglarna har jag lånat från en kompis hoppträns, martingalstroppar och allting finns på..
Stången är från Gekås, lös nackrem från Hööks och tyglarna är av märket Capone, mässingspännen.

:angel:

IMG_4421.jpg

Skall köpa ett nytt "bas" kandar och ett nytt pannband som matchar till nosgrimman iaf, för såhär kan hon ju inte se ut!
Och självklart nya tyglar!

Men man tager vad man haver!:angel:

Precis, man tager vad man haver! :D Själv hade jag turen att ha fått ett gammalt kandar av en vän med hakspännen, så när mitt orginalträns hade för kort bridongrem så kunde jag bara byta ut sj remmen :D . Dock lite annorlunda nyans. Samma med pannbandet, orginalet för kort o det nya har en lite annan nyans :p .
Syns mest här, annars inget man upplever irl.
Kandarstngar011.jpg

Det här ett riktigt ihopplock, men jag lyckades iaf få det att SE ut som ett ganska matchande kandar. LIte mörkt bild dessutom...syns inte så bra..fast det gör inget:p
Det är ett dock bara ett tillsvidareihopplock tills jag köper mej ett riktigt! :smirk:

Själva tränset är från 88(suupermjukt!), satte på en bred nosgrimma från börjes, sprättade bort acchenfästet, köpte en nackrem från hööks till stången och letade fram två lädertyglar jag hade liggande. Stångtygeln är en brun(!) vanlig lädertygel, smal dock.
Bridongtygeln är mörktmörkt brun också från 80talet.
Innan kortet togs hade jag ett mässingbridong dessutom...
bild2.jpg

Säger också som Centaur, något sådant har jag inte. :p

Ja, du har verkligen fått det till att se matchande ut! Skickligt gjort! :D

Usch, tränset jag hade på ponnyn var lätt det gräsligaste här, en del här ser man ju knappt att det inte hör ihop..

Jag hade genomgående svart läder iaf men:
Mässingspännen på tränset, nosgrimmans var silvriga och mycket mindre (tränsets var såna där spännet syns både uppe och nere), samma med tyglarna.
Pannbandet var lejongul-fodrat, väldigt snyggt på min toka tycker jag, men nosgrimman var vitfodrad. :angel:

Jag tänkte faktiskt aldrig på att det inte matchade. Grejerna för sig var ju fint tyckte jag, då måste det ju vara fint ihop också!? :crazy:

*kl*
Jättehemska kombinationer som finns nämnda här ovan har jag inte, men nästan :p

- Har ett ljusbrunt hackamore på ett svart träns (har dock ett nosludd så det inte syns ;) )
- Har mb.brunt pelhamdelta(lånade)+matchande mb.bruna lädertyglar till ett svart träns
- Och en pullargrimma med mässingsspännen på ett svart träns med rostfria spännen :p

Liknande trådar

Utrustning Jag var inne i en ridsportbutik idag och såg ett träns som jag tyckte var jättefint. Men nu kan jag inte komma på vad det var för märke...
Svar
1
· Visningar
919
Senast: Thrillie
·
Utrustning Jag är ute efter ett träns som är svart med silverspännen, det ska vara metalldetaljer på pannband och nosgrimma och även det i silver...
Svar
10
· Visningar
1 631
Senast: Mary91
·
Utrustning Söker efter ett träns som jag har fått en bild i mitt huvud på. Har alltså inte sett detta i någon affär eller dylikt men jag söker...
Svar
7
· Visningar
1 389
Senast: BigEnough
·
Utrustning Ibland bevaras ens drömmar.... Så blev det i mitt fall .... igår! För att göra en lång historia kort; Som den pryltokiga...
2
Svar
26
· Visningar
4 489
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka