Era bästa ridövningar

OliviaLillans

Trådstartare
Jag skulle vilja ha lite tips om övningar man kan göra i både hoppning dressyr och markarbete. Då jag har en ponny som inte helt inriden än. Men hon klarar svårare övningar också..
 
Sv: Era bästa ridövningar

" inte helt inriden men klarar svårare övningar också"...?

Vad betyder det?

Och vad är det för övningar du är ute efter?
Är hästen lat? Pigg? Kan den svänga? Rädd?

känns som att man har inte så mycket att gå på. En övning är ju bara bra om det främjar ett mål?

Vad som är bra för den ena kan vara förkastligt för en annan...:meh:
 
Sv: Era bästa ridövningar

Jag kan själv tycka att det är svårt att förklara henne. Men behöver övningar förutom volter serpentiner osv. Hon är inte fullt inriden men klarar av mycket ändå. Jag menade svåre övningar för en fullt outbildad häst...
 
Sv: Era bästa ridövningar

Jag förstår fortfarande inte vad du menar. Om du ska få hjälp med ridövningar måste du nog beskriva vad din häst kan och inte kan.
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver tips på ridövningar! Främst dressyr och markarbete, både uppvärmning och "huvudövning".🙂
Svar
0
· Visningar
697
Träning Eftersom jag ska genomgå en operation så kommer jag för det första ha lite tid då jag inte kan rida utan lämpligen får ägna mig åt...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: Valle
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Grazing
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 689
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp