Era åringar!

Hej
Jag har en islänning född -03 och hon är ca 128 cm. Vet inte riktigt hur stor hon blir.
M vH M

Jag har en shire född maj -03. Han är nu 157 cm. Räknar med att han blir runt 178-180 cm.

har också en quarter född 03 (maj) och hon är 140 cm ca! Undrar vad stor hon blir till slut? Inte Hunter/pleasureblod dock, så runt 155 max kanske?

Den ena är 78 cm och blir förhoppningsvis inte större än 86 cm. Och den andra har jag inte mätt men hon blir stor. Runt 105 ungefär.

mitt lilla hbl hoppas jag blir 160cm men det ser inte lovande ut då hon nu är just över 140cm. Hon är född 22/6. Mamman är 160 o hingsten 170.

10 månaders hbl-hingst. Han är nu ca 152 cm och vi gissar att han blir drygt 170 cm. Mamman är ca 172 cm och pappan ca 166 cm.

Hjälp! Jag skulle få svindel om jag kikade ned från ryggen på en sådan bjässe! :eek: Jag ser ut som en fluga på pållar runt 170 cm... :crazy: Det blir en liten stor häst för min del när jag kliver över den fruktade ponnygränsen. :D

Min 11 månaders hingstunge e. Akribori- Miroco är i dag 149 cm (mamma 162, pappa 170). Har gjort tattarmått som visar på 172 cm, men om man istället går på att han ska ha uppnått 90% av sin vuxna mankhöjd så hamnar det på dryga 165. Hoppas han inte blir mkt över 170 iaf.

Hans lille kompis (oxå hingst) som är 10 månader och e. Quite Easy- Pajazzo är i dag 139 cm, och uppskattas med samma mått som min att bli mellan 159 o 164 cm.

Kele blir ett år på dagen imorgon. Dock inte mätt henne på ett par månader (mina nerver klarar det inte *s*) men sist jag mätte var i januari och då var hon ungefär 140 cm.

Hon är ARAB så hon är förbaskat stor för sin ras, jag vetesjutton var hon slutar, omöjligt att sia. Växer hon vidare i samma takt blir hon närmare 160 minst, men man vet ju aldrig hur de tänker fortsätta växa. Jag HOPPAS på 155 och har mer än gott hopp att hon ska bli det. Mamma är 148 och pappa strax över 150 så var de här shiregenerna kommer från vetefan ;)

Ska mäta henne här någon dag igen faktiskt, och göra tattarmåttet. Men som sagt, mina nerver klarade inte av det ideliga mätandet så inte mätt sen i januari..

Våran åring i stallet född 25 maj-03 är ca 148-149 Aerline-Kings Bonus xx Mamma 159 pappa 168

Men mycket högre baktill - Hoppas väl på (tror jag)163-165

Sv: Era åringar!

Mitt halvblodsto som är född i maj, är strax över 160cm i mankhöjd. Hon var iallafall det sist jag mätte, men hon växer fort vill jag lova. Tror att hon blir runt 170cm i mkh. Lite lustigt med tanke på att hennes lilla mamma bara är 156 cm i mkh.

Welshkorsning född april -03 var för när han kom för ca två månader sedan 134 cm fram och 138 cm bak, idag har vuxit ikapp fram och är högre än sina föräldrar, eftersom vi bara kan anta utifrån vissa karakteristiska drag vad modern kan ha i sig så har jag ingen aning om var han kommer sluta.

Russ född Augusti -03 var 107cm i mitten av sommaren, räknar med att han stannar vid knappt 120cm.

MVH/

Sv: Re: Era åringar!

Tror inte du behöver vara orolig för att din åring ska bli så stor, min arab var oxå runt 140 när han var 1 men har sen dess inte vuxit så mycket.

//Olivia

Sv: Re: Era åringar!

Illuzter skrev:
Tror inte du behöver vara orolig för att din åring ska bli så stor, min arab var oxå runt 140 när han var 1 men har sen dess inte vuxit så mycket.

//Olivia

Hon är snart 150 nu, och hon växer så det knakar.

Hon var stod redan när hon föddes, så redan då gick det att säga att hon antagligen kommer bli stor (mamma har gett rätt stora avkommor med, konstigt nog eftersom mamma inte är stor). Sen, det är en arab, och det ska mycket till om hon ska bli FÖR stor, jag är mest oroad för att hon blir stor för fort. Storleken i sig bekymrar mig inte, det känsn otroligt att hon går över 160, och det är helt okej storlek. (Sen börjar jag tycka det blir väl stort, jag är en liten loppa själv ju *s*). Men just att hon växer för FORT..

Min är ca 105-110cm. Borde hamna runt 120 då mamman är 118 och pappan 122. Det är ett russ.

min är f. april 03 och sv hbl sto. nu är hon drygt 156 cm och förväntas bli åtminstone 165 cm, tattarmåttet säger 170.
vi får väl se :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Nästa år kommer inga nyblivna 5-åringar att tävla på Gothenburg Horse Show. - Vi har insett att många av de yngsta hästarna inte är redo...
Svar
0
· Visningar
99
Senast: Gunnar
·
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: Tora
·
Hästmänniskan Vi letar C-ponny till vår dotter och har hittat en intressant 4-åring som är 139 cm, men hur stor är risken att en 4-årig welsh (valack)...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: Raderad medlem 149524
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
376
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama