era 2001:or?

beauspirit

Trådstartare
hur går det för era 2001or, 3åringar?

vi har just köpt våran (Lindy's Crown-Super Arnie) för ägaren hade inte tid med honom.

han gick premie galant i nov och går hemma hos oss i vanlig skogsträning i ett tempo mellan 1.25-1.30 men på KORTA sträckor krypit ner till 1.18.

fast 1.18 har bara hänt en gång, min låtsaspappa tittade på hastighetsmätarn och blev helt shockad, och sänkte farten eftersom han inte får springa så fort eg.
innan har han kommit ner till 1.20 kortare sträckor.

:)

vi räknar med att kunna kvala honom om ett tag.

Hm jo då våran lilla svarta surmärr har äntligen börjat släppa till och springa hela vägen. Men hon har humör så får hon inte som hon vill kan hon lika gärna lägga av. Men hon har ialla fall gått provlopp nu med 25 fart och gått 21 sista 1000 efter sur galopp så det kanske kan bli en start någon gång i sommar... ;) Hon gick både premie och kval innan årsskiftet och hon har ett jäkla grundflås. Men hon har helsyskon som visat lite labilt psyke så hon får lalla på i sin takt utan att blir allt för hårt pressad. För hennes helbror är miljonär snart! ;)

min lilltjej har premat i dec och nu har vi ställt in siktet på kval och förhoppningsvis en start i sommar bara för skoj ;) eller alternativt för att jag ska bli så nervös att jag kräks, jag vet inte riktigt vilket :) Vi tränar mest i skogen men åker in på banan och kutar lite när vi är på det humöret :) vem är helbroran som nästan är miljonär?
/tuslus

Nyblivna valacken gick premie i maj och kval i augusti som tvååring. Har sedan varit lite ofräsch och bl.a blivit kastrerad i samma veva. Måste kvala om nu så vi testar honom i några jobb och ser var han står så får vi planera efter det.

Märren gick premie i augusti och provade på att kvala i slutet på året men dg:ade. har jobbat hyffsat bra i vinter och har tyckt hon varit kvalklar en längre tid men såg i ett provlopp att det inte var rätta trycket i henne och att hon förmodligen behöver jobbas lite till innan det blir dags.
mvh jesse

okej hoppas det går bra för er lilla surmärr då ;).
vem är miljonären?

våran är en hingst på 170 i mkh, så vi försöker ta det så lungt som möjligt och göra en riktigt bra grund så han håller :crazy:.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka