equiterapeut vs kiropraktor

L

Lindi

funderar lite, har bokat tid hos equiterapeut för min pålle, men hon hinner inte komma förrän 17:e maj. Pållen min har problem med ryggen, tror även att bäckenet är snett (men det är en högst amatörmässig gissning). Har hört av en kompis som har en superbra kiropraktor till sina hästar. Funderar på om jag kanske ska ringa och höra när han har tid och om det är snart så ta honom istället för equi? eller vad tror ni? Jag vet ju inte ens om han egentligen behöver kiropraktor...
Har ej råd med båda två... :crazy:

hade det varit min pålle hade jag def. tagit ut en kiropraktor. Detta eftersom de är mkt mer specialicerade på just skelettet, om man misstänker snedhet är de bättre. Dessutom kan de flesta kiropraktorer ge dig massage scheman och visa hur du skall stretcha din häst.

Om din kompis dessutom lovordar denne kiropraktor skulle jag inte tveka.

Men det är min åsikt, och min pålle har blivit behandlad av båda sorter, och det bästa resultatet fick jag efter kiropraktor besöket.

Lycka till!!

ok, tack så mycket!
Ska genast få tag på telefonnumret till kiropraktorn och ringa honom! :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 421
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård När jag var 14, alltså 6 år sedan köpa ny häst då jag och min första häst växt ifrån varann då jag ville mera än de han hade kompetens...
2
Svar
26
· Visningar
4 355
Hästvård .. är min kompis häst... För att göra en historia lite kort: Min kompis köpte en häst som har gått lättare ridning och ja, hobby...
2
Svar
28
· Visningar
4 040
M
Träning har två problem som ja tänker ta upp här... Det första, som alla mina tränare hittills har sagt åt mig, jag sitter snett. Mm, jag...
Svar
5
· Visningar
850
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka