Equion - innehållsförteckning?

Sv: Equion - innehållsförteckning?

Innehåller

Dehydrerad alfa alfa
majsolja
jästkultur
lysin
metionin
kaliumklorid
magnesiumoxid

råprotein 15,8%
råfett 2,66 %
Växttråd 21,7%
aska 10,5%
lysin 2,7g/kg
metionin 2,7 g/kg

Innehåller allt utom kalk. Har en burk hemma med alla värden men det var mycket att skriva av. Vet att det finns på Kungsborgs Gård utanför Kristianstad. Har köpt mitt där, tror de skickar oxå, är billiga oxå

Tack! Skulle du bara kunna säga om de listar mängden olika vitaminer och mineraler på burken?

Ska kolla upp Kungsborgs gård, kan ju passa bra bra eftersom jag ska flytta åt Kristianstad till :-)

Ja det finns listat på burken
vitamin A 1102300IE
vitamin D 125221 IE
vitamin E 4409 mg
koppar 20,7mg
selen 2,5 mg
vitamin K 500 mg
Riboflavin 43 mg
pantotensyra 57,3 mg
niacin 11,7 mg
folsyra 2,2 mg
tiamin 47,2 mg
pyridoxin 52,2 mg
askorbinsyra 1,02 mg
järn 187,6 mg
jod 30,4 mg
Kobolt 34,4 mg
zink 187,6 mg
Vitamin B12 463 mg
biotin 490,9 mg

allt per kg.

ja kolla upp Kungsborg de är jätteduktiga både på foder och som hovslagare, där finns typ allt:grin:

KL
Har någon provat den mot dåliga hovar? och isåfall funkar den?

Enzion heter den produkt som är avsedd för att förbättra hovarna. om den funkar vet jag dock inte.

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
914
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
546
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
593
Senast: matson
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
535
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama