Equieterapeut!!!

2

2 isisar

Hej !
Känner att jag måste få skriva av mig hoppas det är ok, men detta är helt underbart :) .
Min isis har stått två o en halv månad för hälta på höger bak has o höger fram kotled o knäled, hästen har varit allmänt deprimerad o uttråkad (vilket man kan förstå).
Jag har haft honom i ett halv år o vet inte hur länge han har haft ont(dessa isisar visar inget i först taget)han har liksom inte haft någon framåt bjudning vill inte göra något allt är tråkigt.
Men sen kom jag på en sak :idea: problemet kanske inte alls sitter nedanför knäna det kanske sitter i nacken eller nån annanstans så jag tog ut en "equieterapuet" (tror det stavas så) o han gick igenom hästen o kom på att problemet sitter i bogen o nacken.

Han satte akupunktur o vred honom rätt igen, sedan tog vi ut honom o longerade honom, jag såg skillnaden bara vi kom utanför stallet hästen hade en framåt bjudning o såg helt enkelt glad ut. :)
Vi longerade honom, hästen for i väg i en trav som jag alldrig har sett på honom o ingen hälta syntes, han valde till och med galoppen självmant (vilket han alldrig har gjort förut).

Detta är så underbart! har gått med ett leende på läpparna sen i går,
tänk om det kunde vara så här enkelt. :)
Sedan kanske han har haft en liten inflamation i dom här två benen, det vet jag inte, men det här verkar fungera.
Har varit lite skeptisk mot alternativa metoder men har helt ändrat uppfattning!

:) :) :) :) :) :) :) :)

Sv: Equieterapeut!!!

Grattis!! Visst är det härligt??

Min häst blev behandlad första gången förra vintern. Han har aldrig kunnat galoppera i vänster varv när jag longerat eller tömkört på volt. Helt plötsligt så ville han bara galoppera i vänster varv :love:

Många godtar nog en sån här sak, speciellt när det är en varmblodstravare det handlar om "dom är inte byggd för att galoppera" men min pålle älskar att galoppera.
Har fått en helt annan häst!! :) :love:

Det är precis vad man kan kalla det "har fått en ny häst" men har även fått ett annat humör men det är så härligt :) han är glad för första gången på länge.
tänk vad skönt det måste vara att slippa o ha ont, all heder till "equieterpeuter". :)

Ja dom som vet vad dom håller på med gör ett jäkla bra jobb!!!

Va härligt att du fick en glad och pigg häst!!! :D

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 512
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
687
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka