Equi-guard benskydd (westernskydd)

Sv: Equi-guard benskydd (westernskydd)

Jag gillar inte equi-guard benskydd, dom har dålig passform och släpper in sand.
Var jag du skulle jag satsa på ett par proffecional choise. En del dyrare men helt klart värda pengarna. Finns billigare att hitta begagnade också, jag köpte själv ett par begagnade i nyskick för under 200kr på en viss svensk auktionssajt förra veckan ;)

Jag har själv ett par som ska väck pga fel storlek dessutom

Använder själv Pegasus airboots - både för träning och som "bandage" har riktigt bra stöd. Släpper inte in smuts men andas så det blir inget skav eller svamp.

Slipper också bry sig om storlekar - finns ponny och stor häst passar både fram och bak. Kanon!

Jag har ett par svarta. De duger väl som typ "snabb bandage" men inget mer. Jag har istället ett par Classic equine legacy och är mycket nöjd med dem.

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni för erfarenhet av Sverigetäcket, tänker på utetäcken, hållbarhet, passform, stå emot regn? Har HW idag men hade ett...
Svar
16
· Visningar
4 934
Senast: *tove*
·
Western Hej :) Jag har blivit väldigt intresserad av western, men har ingen aning om hur man skulle börja. Finns det prova-på-helger/kurser...
Svar
2
· Visningar
2 447
Senast: cahs
·
Utrustning Klubben i stallet ska ha tävlingar på samma dag som jag ska ut och åka. Det är engelska tävling och hela stallplan räknas som...
2
Svar
22
· Visningar
3 405
Senast: fio
·
Hundhälsa Har precis vant min schäferkille att bära klövjeväska, han älskar den och blir helt tokig när den kommer fram nu. Då vet han att han har...
Svar
4
· Visningar
1 911
Senast: Domino_s
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka