Sv: Epilepsi

Jag förstår verkligen att det måste ha varit hemskt - vet själv hur mycket en katt kan betyda för en... Har du inte funderat på att skaffa en ny katt? Eller du kanske redan har en ny?
 
Sv: Epilepsi

Köpa en ny katt?

Nej absolut inte.. finns ingenting som kan ersätta honom.
*saknar* :cry:


Han var så mycket mer än en katt för mig.
Han var min enda och bästa vän kan man säga..å han har funnits i mitt liv sänn jag va liten.
Att skaffa en ny katt skulle va som att försöka skaffa en ny bror när ens bror dött.
 
Sv: Epilepsi

Jag vet att en ny individ inte kan ersätta den gamla; men när jag har varit tvungen att ta bort en häst så har det hjälpt att genast skaffa en ny, för att då behöver den min kärlek och omvårdnad trots att ett dödsfall inträffat. Detta gör att jag inte hinner tänka alltför mycket på att sörja, eftersom den nya katten /hästen också har behov.
HAR du verkligen inga vänner? Det låter väldigt ensamt...
Mitt råd är att du trots allt skaffar en ny katt. Kanske från ett djurhem? Där finns sååå många små varelser som behöver kärlek och omvårdnad. Kan du inte ens tänka på saken..? SNÄLLA..! Jag tror det kanske skulle göra dig gott, men FRAMFÖRALLT - du kan förändra livet för ett övergivet litet knyte! KOM IHÅG DET!!!

Hälsn. Karin
 
Sv: Epilepsi

Hade en perser som hade epilipsi.
Vi lät henne somna in, då vi inte klarade av att se hennes anfall - hon mådde verkligen jättedåligt av det! :cry:
Hon åt iof inte mediciner

Saknar henne...
 
Sv: Epilepsi

nä..saken är att jag bor i lägenhet..å jag får inte ha djur här
(bor i andra hand) min kisse bodde här illegalt..men han va lixom gammal..så va ju inte precis att han for runt å rev sönder saker å hade sig.. + att jag känner inte att jag orkar ha ansvar för ett liv igen. ska flytta å plugga osv om nått år å vill resa å sånt..så vill ej binda upp mig på ett djur.

jag har få vänner..eller en :o
men jag gillar inte att umgås me folk.. så jag e rätt udda.
+ att ja vet inte hur man lär känna nya folk så då blir det svårt.
 
Sv: Epilepsi

vi gjorde det samma med min katts mamma för några år sedan..
hennes anfall va stora + att vi hade fått rekomenderat från vet att medicin inte skulle va bra.. fast på min katt nu funkade medicinen jättebra.
 
Sv: Epilepsi

Hej jag har en katt som är 10 månader och jag tror att han har någon form av epilepsi. Han krampar, dreglar och har gjort ner sig någon gång. Jag ska gå till vetriänren men jag undrar, vad kostar epilepsi medicinen som katten får?

Mvh Orolig, arbetslös kattmänniska
 
Sv: Epilepsi

Jag har inte medicinerat katt mot EP men väl hundar.
Medicinen låg då (ett par år sen förvisso)under hundringen och varar länge.
Borde vara liknande på katt,men säker är jag inte.
Vill iaf ge dej denna lilla info eftersom jag ser att ingen svarat på din fråga.
Boka tid hos vet om du inte varit där redan,så du vet om det finns ett underliggande problem eller inte.
Hoppas allt blir bra med kisen!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 212
Senast: GoLightly
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 027
Senast: Thaliaste
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 219
Senast: Sesca
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 557
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp