ulle.j

Trådstartare
Någon här som vet var man kan få tag på enzion? Vilka återförsäljare har det? :) Tack på förhand! :banana:

Sv: Enzion

Enzion köper du i välsorterade hästbutiker eller på EKO hallen.
Har provat att ge mot dåliga hovar men tycker att det har varit att kasta pengarna i sjön. Ger nu istället Glukosamin. Tanken med det är att få bättre genomblödning till hoven genom att slippa gallor och svullnader, Samma pengar i pris ungefär.

Jag har gett det i några år och är mkt nöjd!

Jag vet ju inte var du bor, men om du inte har så långt till Börjes så har de Enzion där (på Stallbacken). Det finns också på Eko (eller numera Citygross) i Växjö, så det finns säkert i alla andra Eko-affärer oxå då.
Är nästan säker på att Henrikssons i Karlshamn har det oxå. Det är ju en internetbutik oxå, så de kanske kan skicka det till dig i så fall. www.henrikssonsridsport.se

Det är rätt dyrt, tror börjes tar 439 men det räcker iaf ett par månader om inte mer!

Tack för era svar!:banana: Hittade det inte på glada hästens hemsida och inte på börjes heller... Man kanske inte kan skicka efter det från börjes utan bara köpa där. Tack alla,jag letar vidare!:bow:

Ja det är dyrt,men bara det är bra så... Ringde granngården igår och dom har det inte...iallafall inte längre.

Enzion är svindyrt. HAde jätteproblem med pållens hovar och förre hovslagaren rekomenderade Enzion. Gav det i flera månader utan resultat. Gick över till noggrannt beräknad foderstat + bryggerijäst (en rejäl portion, ca 2 dl om dagen) samt bytte hovslagare. Hästen har nu jättefina fötter och har haft en tappsko på 1 år. Innan satt de i ungefär 2 dagar...

ja börjes har det bara i affären.ring o fråga om dom kan skicka till dig (borde gå iallafall om du beställer andra saker)
annars kan nog henrikssons skicka!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
518
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
480
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
997
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 268
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar