Enzion o CVC

P

piggis_83

Ni som ger era hästar Enzion, har det förbättrat hovkvaliten eller hur tkr ni det har funkat? Ska ju vara väldigt bra sägs det... Min häst har fått det i drygt en månad, har gjort slut på första lilla hinken, ska nog köpa en till o fortsätta, men nu skulle man ju inte ge så mkt som första månaden. Känns rätt skönt för det va ju inte billigt precis, 439 kr o det räckte en månad.
Ska man ge hela tiden eller när kan man sluta? Såklart individuellt, men ungefär? Hur har ni gjort?

Sen undrar jag om funktionsfodertillskott som heter CVC, om någon provat det? Ska va svenskt, min massör som va ute idag skulle börja sälja det så jag fick en broschyr. Fanns 4 olika fodertillskott, bl a ett som motverkade träningsvärk tror jag, o lite jäst/bra för magen-tillskott osv.
 
Har använt enzion i 2 månader (i somras/höstas)på hovis begäran, och sedan efter det har han inte sagt något mer om dåliga fossingar. Vi får väl se i sommar hur det ser ut - det är ju då fötterna blir dåliga på min dam. Men jag vet andra som använt det och tycker det funkar bra! Min hovslagare brukar vara skeptisk mot sådana medel, men han rekommenderade ju det, så då borde det vara bra!
 
Om man ska ge nått medel för hovarna så bör man nog ge det under så lång tid det tar för hovarna att växa ut... Dvs ca 12-14 månader...
Och ska man då ge det du ger så blir det ju lite dyrt... :crazy:
Kanske du ska fråga hovslagaren om hur länge och om det ev finns en billigare variant...
 

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 810
Senast: Crossline
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 497
Senast: Magiana
·
Relationer I morgon börjar jag jobba efter semestern igen och jag kan inte lämna min mamma ensam en hel dag, eller knappt ens ett par timmar. Jag...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
89 437
Senast: Snurrfian
·
A
Hästmänniskan Ska försöka fatta mig så kort som möjligt. Jag står i ett stall sen ex antal månader tillbaka med mina två hästar. Jag flytta dit...
Svar
4
· Visningar
1 164
Senast: compis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp