Envisa, ettriga bin (möjligtvis på LSD?)

nidron

Trådstartare
Jag håller på att bli galen på dessa oförskämt närgångna och hispiga bin som dyker upp varje gång jag vill sitta på balkongen. De blir så närgångna att det enda som hjälper är att slänga sig in i lägenheten och slå igen balkongdörren fort som attan för att sedan försöka vänta ut dem tills de blir uttråkade och flyger iväg.
Ikväll har jag försökt med nämnda procedur ungefär fem gånger under några minuters tid, och det verkar som om biet(eller bina) bara lurpassar runt hörnet för att sedan dyka upp precis när man satt sig ned ute på balkongen.

Finns det något medel som med doft kan hålla dem borta? Någon sorts spray man kan använda på plastblommorna? Vinäger?
Jag vill ju kunna njuta av min balkong utan att riskera att bli stungen :cry:

EDIT: Mjahapp, jag försökte mig på att gå ut på balkongen efter att ha avvaktat i ungefär en kvart. Biet dök upp efter omkring fem sekunder, som väntat. Jag börjar misstänka att de är blodtörstiga :crazy:

Senast ändrad:
Sv: Envisa, ettriga bin (möjligtvis på LSD?)

Är det verkligen bin - detta är ju en extremt getingrik sommar? bor du i stenstan eller i grönsakerna?

Bin lockas av blommor, getingar äter frukt och matrester. Har du massor av blommor på balkongen borde de väl vilja söka sig till dem istället för till dig?

getinguslingarna däremot har inga betänkligheter mot att kravla runt på folk. Haaaaatar getingar!

Vi har getinginvasion i stugan, det går inte att vara ute pga alla getingar. Jag hinner bara sätta mig så har jag dem runt mig. Får massor med motion, men det slutar alltid med att jag går in :( Sprayat radar mot dem, men det skrämmer inte ens. Såna elrackertar är enda försvaret som funkar... men de är ju så många.

Steklarna navigerar mycket med hjälp av luktsinnet så tyvärr kommer de ofta tillbaks efter fem minuter för att de (eller deras polare) följer doftspåret.
När du fått ut alla getingar kanske det kan vara en idé att stänga till i några timmar så att doftspåren hinner skingras.

Jodå, det är (var) bin, eller åtminstone inte getingar :)
Tidigare under sommaren har vi haft en del getingar, men de har främst studsat mot fönster och försökt komma ut. De var inte alls så närgångna som de här bina var för några dagar sedan. Det kändes verkligen som de muckade gräl när de svajande surrade runt huvudet på en :(
Nu verkar det dock ha lugnat ner sig lite :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka