Sv: envis isläning
Tålamod har jag
men vet inte varför han bråkar helt plötsligt, när han kom till mig så hade hans ägare o jag bestämt att vi skulle byta hästar.
Självklart över en prövotid, men jag bestämde att jag inte ville ha honom , han var liksom inte den hästen jag ville ha.
Så hans ägare tog hem honom o då vägrade han gå in i transporten dom gav honom lugnande o lyfte in honom.
Dom bestämde att dom ville ha min häst ändå o skulle köpa honom, jag skulle åka till dom o skriva papper.
När allt var klart så skulle jag gå ut i hagen o säga hejdå till min häst, men han struntade i mig men han såg ut att trivas bra.
När vi stod där i grinden i en jätte stor hage alla hästar var allra längst ner i hagen .
Men den hästen som kom när han såg mig var den hästen som jag inte ville ha, han kom fram till mig o la huvudet mot mig .
Då tänkte jag att han trivdes nog hos mig o med mig, så jag bestämde mig för att ta hem honom igen.
Det gick bättre med transporten men långt ifrån bra.
När han kom tillbaka kände jag forfarande att det inte var hästen för mig o skulle sälja honom, sedan blev han hallt jag hade många som ville ha honom.
Jag har inte ridit honom så mycket själv men när jag har gjort det har han litat på mig o jag har fått honom att prestera till max.
Han är väldigt slö att rida men mer o mer för varje dag så tycker jag om honom.
Jag håller enbart på med honom själv nu har tömkört honom det gick jätte bra han tyckte det var lite kul (tror jag)
Jag gjorde som nån skrev ställde mig i transporten o brydde mig inte om honom det funkade bra
tillslut blev han nyfiken o funderade varför jag bara stod där o gick nästan in men backar direkt.
Det är ju ett steg på vägen o jag kom på det att vi har haft älgar hos grannen därför har han kanske varit xtra orolig (tror jag)
Jag ger honom all tid jag har, igentligen så är han en urgullig o lätt hanterlig isläning med hjärta av guld, men jag vet inte varför han gör revolt, han är väldigt känslig o jag har fått lärt mig att vara lugn med honom.
Tack för alla tips dom har varit guld värda!!