Envägsspegel

Madick

Trådstartare
Var kan man hitta envägsspeglar. Eller helst nån film man kan sätta på ett befintligt fönster. Har sökt men får bara upp en massa träffar på hur folk filmat eller fotat folk som speglat sig...
 
Sv: Envägsspegel

Sök på "spegelfolie"! Jag fick lite träffar men jag vet inte vilken storlek du vill ha.
 
Sv: Envägsspegel

Kolla på solskydd för bilar. Min solskyddsfilm är sän man inte kan se in igenom. Köpt på Biltema om jag minns rätt.
 
Sv: Envägsspegel

Jag har hittat! Glasmästaren här i stan kunde fixa. Han kommer och mäter i morgon så kanske jag har det uppsatt redan på onsdag! Wohoo! Bort med fula gardiner och in med att jag SER vem jag släpper in på jobbet...
 
Sv: Envägsspegel

Är på jakt efter något sånt själv, har ett skitstort fönster precis bredvid porten där ingen klarar av att passera utan att glo in...

Vilken glasmästare anlitar du, hur funkar det? PMa gärna! :)
 
Sv: Envägsspegel

Är på jakt efter något sånt själv, har ett skitstort fönster precis bredvid porten där ingen klarar av att passera utan att glo in...

Vilken glasmästare anlitar du, hur funkar det? PMa gärna! :)

Det skulle jag oxå vilja ha, på köksfönstret o fönstret till datarummet som ligger mot loftgången här hemma. Ingen som går förbi kan låta bli att glo in hos oss. Ett par gånger har jag lagat mat o känt att någon tittat på mig. Då har grannen bredvid stått med näsan tryckt mot fönstret o glott länge o väl. :mad:
 
Sv: Envägsspegel

Men fy vilken otäck granne!

På IKEA finns också såna där snygga "frostiga" grejer. Räcker att sätta på nedre delen av fönstret för att hindra de värsta tittarna kanske.
 
Sv: Envägsspegel

Men fy vilken otäck granne!

På IKEA finns också såna där snygga "frostiga" grejer. Räcker att sätta på nedre delen av fönstret för att hindra de värsta tittarna kanske.

Vilken avdelning hittar man det på? Tycker jag letat igenom hela butiken, o frågat tre i personalen utan resultat, ingen hittade dem. En skickade på mig nåt sittunderlag med utstansade blommor, i rosa, som hon tyckte jag skulle sätta i fönstret :crazy: men jag klev ut från butiken tomhänt.
 
Sv: Envägsspegel

Nackdelen är ju att man själv inte ser ut heller då. Därför är jag själv mest inne på sån där spegelfolie, min lägenhet är så liten att jag gärna vill kunna se ut iaf och få in lite ljus.

Annars finns det snygga frostfilmer här i olika mönster! :Kungsfärg
Googlar man på fönsterfilm hittar man mer.
 
Sv: Envägsspegel

Nu är den på plats! Väldigt mycket luftigare och ljusare inne på kontoret och jag ser vem som kommer. Ska bara köpa en stor grön växt nu och täcka de fula kontakterna i hörnet som inte syntes när det hängde fula gardiner för.
 
Sv: Envägsspegel

skall inte ta glädjen ifrån dig, men det är så här...
man kommer alltid att se den upplysta sidan...
dvs om det är mörkt ute och du har lampan tänd inne så kommer man att se in.
var på kurs förra veckan om fönster och då tog man upp detta...
antingen gör du så att du inte heller kan se ut, eller så blir det som jag skrev ovan...tyvärr...
 
Sv: Envägsspegel

Det är jag fullt medveten om. Spegliga sidan sitter i en "sluss" där det alltid lyser en lampa. Men justerar man fokus (haha) så ser man ju mig därinne, men inte så tydligt som om det bara var vanligt glas.
 
Sv: Envägsspegel

riktiga spegelglas så sätter man på en metallfilm på glaset, nog svåt att göra själv... och inte är det billigt heller...
 
Sv: Envägsspegel

På IKEA finns också såna där snygga "frostiga" grejer. Räcker att sätta på nedre delen av fönstret för att hindra de värsta tittarna kanske.
Jag snavade över ett gäng såna i olika utföranden på Bauhaus häromdagen och blev glatt överraskad. Ska nämligen ha såna på insidan av bokhyllans vitrindörrar i sovrummet med trodde jag skulle bli tvungen att leta reda på nån specialbutik i stan för att få tag på mönstrade såna. (Ikea har bara jämn-färgat, iaf enligt nätet.)
 

Liknande trådar

Hemmet Det står helt still i huvudet, men visst finns det väl ett begrepp för dörrar som har det här mönstret/strukturen? Hade dörren haft...
Svar
7
· Visningar
502
IT & mobiler Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
394
Senast: sicx
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 189
Senast: LinnK
·
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp