ensilage,hösilage eller hö???? vad har ni å va är bäst?

L

lie

de har ja funderat på ett tag! va är de för mkt mer skillnad på hö å ensilage? ensilage är ju blöttare å hö är ju lite dammigt men mina pållar älskar ensilage!men de får både hö å ensilage..! men vad är de för skilland på d? :bump:

halten av vatten i fodret, hösilage är som ett slags konserverat hö som ju packas in i plastemballage och håller kvar en högre vattenhalt.Hö får ligga och torka ut.

i stallet där min pålla står får dom hösilage men man kan fodra hö också om man vill, vilket är bra eftersom pållan har en tendens att tröttna på hösilaget ibland.

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 273
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 000
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
422
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama