Ensamstående föräldrar

Status
Stängd för vidare inlägg.

mian1

Trådstartare
Hur fungerar ni egentligen? Ni som har ett eller flera barn, hem, jobb och kanske till och med djur.
Jag har nu varit gräsänka i fem dagar. En dag var mina föräldrar här och avlastade, men i övrigt har jag varit hemma helt själv och skött bebis, hund, katter, hästar och till en viss del även hemmet. Tänk om jag dessutom varit tvungen att jobba! :eek:
Jag är helt slut!!!!

Så alla ensamstående mammor (& pappor) som fixar det här varje dag:

:bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:
 
Sv: Ensamstående föräldrar

Jag håller med om applåder för ensamstående mammor eller pappor på heltid!

Själv är jag ensam under veckorna ca 3-5 dagar då min man jobbar i Belgien.Låt mig få klaga lite....:crazy:
Jag har en son på 5 år, tre hästar, två hundar och katter. Det är skitjobbigt! Har heller inga föräldrar i detta landet!

Jag har lärt mig en sak: När du får barn: flytta nära dina föräldrar så att du kan få avlastning!!
 
Sv: Ensamstående föräldrar

Jag är ensamstående 5 dagar i veckan, när maken jobbar på annan ort. Och jag kan inte för mitt liv begripa hur det skulle gå till om jag skulle jobba dessutom :eek:. Hinner nätt och jämnt se till att alla barn och djur får sina basala behov tillgodosedda, plus att barnen får lite bonus i form av "simmis" en gång i veckan och öppna förskolan 1-2 ggr/vecka. Först på kvällen när pållarna är nattade och barnen sover, DÅ får jag lite tid att slappna av och göra något med mig själv!
jag är evigt tacksam dock att jag HAR en make som i alla fall är hemma på helgerna :p
 
Sv: Ensamstående föräldrar

Jag var ensamstående på halvtid förut.
Hade två jobb, ett dagjobb och ett helg/kvällsjobb.
Hade snälla kompisar som var barnvakt de kvällar jag skulle jobba när jag hade sonen. Var hemma från jobbet vid 03, och gick upp med sonen vid 7-8.
De veckor jag inte hade sonen jobbade jag ca 52 timmar/veckan.
Jag var ofta helt slut.

Nu är jag sambo och arbetslös och har sonen på halvtid.
Äntligen lite tid att inte göra nånting.
Typ sitta här *s*
 
Sv: Ensamstående föräldrar

Två barn, 10 och 12.
Krävande jobb med regelbundna nattveckor.
Egen gård med hästar, katter och höns.

Det går, i bland bättre, i bland sämre. Får hjälp under nattjourveckorna av mina föräldrar och enstaka gånger av barnens pappa. Försöker lägga jourveckorna under barnens skollov när de är hos pappan.

Försöker dra ner på hästantalet och har slaktat många heliga kor.

Det funkar, på något sätt. Men det håller på att bli bättre.
 
Sv: Ensamstående föräldrar

Son på 4 år.
Karriärjobb men med stora möjligheter att påverka mina tider och min arbetsbelastning.
Egen gård med häst, katter, kanin och sommarhöns.

Pappan har också sonen vilket underlättar massor! Jobbar då mycket samt gör undan så mycket "icke-barnvänligt-jobb" som möjligt.

Jag prioriterar hårt och har slaktat diverse heliga kor jag med, eller lagt dem på tillväxt några år iallafall. Sonen blir större varje dag som går och alldeles snart vill han inte vara med mamma längre och då är det att plocka fram de heliga korna igen.

Och innan barnet kom flyttade vi tillbaka till våra hemtrakter, så här finns både mormor och farmor tillgängliga och de hjälper till massor!!

Och flera lyckliga studerande får rida min häst när sonen är hos mig.

Jag säger som i Mamma Mia musikalen: "I am free, I am singel and it is GREAT"
 
Sv: Ensamstående föräldrar

Hus, tre småtjejer och två utflugna.. Häst och timvikarierande (mao jobbar jämt)
Utan mina underbara stalltjejer skulle hästen inte kunna vara kvar och resten sköts med hjälp av prioriteringar vilket oftast mynnar ut i "gör sen".. Men jag lever i hoppet att en dag så kommer dygnet att bestå av åtminstone 30 timmar.. :D
 
Sv: Ensamstående föräldrar

Jag är en 24 årig ensamstående mamma på heltid till en 3 åring dotter. Har nog vart det för de sen hon föddes. Hennes pappa hjälpte till i början sen så blev det bara mindre och mindre.

Idag så går jag på komvux och det är kämpigt. Man är väldigt trött på kvällarna. Men någonstans så hittar man kraft och kämpar vidare.
Sen så har jag några vänner som gärna vill hjälpa till,som tar henne ibland när jag ska göra en en massa ärenden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 688
Senast: MML
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 812
Senast: Ullmerkott
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 439
Senast: Destiny_D
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 17
  • hästens kroppshållning

Omröstningar

Tillbaka
Upp