Enköpings RK

Sv: Enköpings RK

Jag har varit där en gång. Trodde att de skulle vara bra som arrangörer men blev grymmt besviken! Det var ingen ordning alls, hade ingen ringmaster och det är ju tyvärr ett måste eftersom så många försöker "smita" in på framhoppn. etc Var totalt kaos på framhoppningen. :mad:

Jag har vart där många gånger, fast bara på ponny hoppning, fast de kanske är ponny du tävlar??

Deras ute bana är jätte fin. det brukar vara bra tempo osv.

Var där på oktoberhoppet för ett par år sen.
Precis som Streiff skriver så upplevde jag det också som väldigt rörigt på framhoppningen.
Anläggningen går dock inte att klaga på, stort bra ridhus med framridning/hoppning i och ett ännu större som tävlingsbana. Helt okej underlag.

Har man en cool häst funkar framhoppningen skulle jag tro, men med en halvgalen femåring så var det inte roligt. :cool:

Jag har och ska också dit på oktoberhoppet!
Jag har inte så mycket att klaga på, men jag tycker att ridhuset känns väldigt smalt, vilket det också är.

Har inte varit där, men bara hört bra saker om anläggningen: tydligen rätt proffsigt arrangerat! :)

Jag ska dit i år. Bara hoppa en 1,10.

ska dit, hör bra om det, dock att det är smalt. Det ska vara över 700 starter så det blir väl en lång dag. Hoppar 120, 130.

Haha yey! :D
Vilka dagar ska du hoppa?
Jag är bara där på lördagen. Klasserna var lite dumma, de borde ha haft en 1.30 på lördagen också.

Jag skall dit och fota + filma. Trångt är ganska milt sagt tycker jag... Ridhuset är galet långt och smalt. Men okej anläggning i övrigt.

Jag tycker dom är proffsiga och är snabba. Sen har jag också något svagt minne om rörig framridning.

vi med :p då måste vi ha mini-buke träff!

+ Zara: Roligt, klart vi borde ses där. Fast ja, det är inte 100 % säkert att vi kommer nu... The parents ska till Portugal samma dag... ska iofs bara rida en klass, men är det många starter osv så kanske det ändå blir ont om tid :(. Är startlistorna ute?

Mmm, jag vet att det är de måtten men tänk vad de där extra 2 meterna kan göra när man har ett ridhus på 22x80 eller 60, ganska stor skillnad tycker jag, ynka 2 meter...

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 023
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 031
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
681
Senast: Badger
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 063
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka