Sv: Enköping anybody?
KL
Det är alltid svårt med såna beslut, Estivuz, men du har ju kämpat på bra o det har inte gett önskat resultat så jag tycker du gör rätt.
Enköping var väl ok i år även om jag har lite åsikter...t ex bör ju hinder personal informeras om att det bara får vara 95 cm i debutant hoppningen. Insprånget till kombinationen sänktes aldrig o när jag gick banan låg det på 100+...sa till personalen, som bestod både av vuxna o småflickor, men dom visste inget...
Hoppbanan i sig var ju på en liten trång grusbana, bansträckningen lämnade en hel del att önska, t ex två brytsvängar som inte var o leka med i 100-klassen, men inget som inte gick att rida. Framhoppning i litet ridhus var ok men inte mer.
Dressyren gick på stenhård gräs/lerbana men det lever jag hellre med än att hoppa på sånt underlag.
Terrängen var också ok även om jag inte är förtjust i brytsvängar där heller, (till banken som var nr 3 i 100-klass), ända fram till coffin o trahkenern som var samma hinder i *-ig klass. Vi mätte bakbommen på trahkenern till ca 110 cm....Dessa två hinder var ju enormt mycket större än alla andra på banan o då undrar jag, hur tänkte banbyggaren då? De var ju dessutom höj o sänkbara så varför inte ändra lite? Jo, jag kom runt banan, hade jag inte gjort det så hade jag inte skrivit här för då blir det ju bara "surt sa räven"!
Avstånden mellan terräng o parkering gjorde det ju ganska omöjligt att hinna se så mycket, ansvariga att fråga lyste med sin frånvaro.
Summa summarum, ganska ok tävlingsplats som behöver se över lite detaljer här o var så kan det bli väldigt mycket bättre!