Engelsk springer spaniel

April

Trådstartare
Några här som har en Springer spaniel? Vill se massor av bilder :D

Köpte min egna hund för 2 veckor sen, en liten springer grabb :love:

Sv: Engelsk springer spaniel

Oh kul! vad heter han, vilken kennel??
Har en snart 2 årig grabb fr Mountjoy, heter qindly qeegan men kallas Google. Superrolig träningskompis! Vi kör viltspår tävlingslydnad och jakttränar. Väldigt intensiv hund som älskar att träna och aldrig tröttnar. Första året var han rejält jobbig från och till och har bla ätit upp en vägg.

Är uppvuxen med springer och för mig är rasen perfekt! Fruktansvärt mångsidig och användbar! Och så vacker sen!

Sv: Engelsk springer spaniel

Han heter Hoffedalens Eddie och är efter Astrospring´s Mercurius, vi hämtade honom en bit ovanför sthlm.

Han är 18 veckor nu och växer som bara den. Just nu går vi valpkurs, vi ska även går viltspår i februari är det tänkt. Vi ska ha honom som jakthund också :)

Än så länge har han faktiskt varit himla snäll...får väl igen det snart ;)

Har du en bild på din sötnos?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 734
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 324
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 909
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 959
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10