Engelsk översättning !?

Hambo

Trådstartare
Fick följande fax från stuteriet :

Notes- The mare was scanned and found to be in foal with 17 days
Det förstår jag ju men :

She is set on REGUMATE
Vad betyder regumate ?

Hej från Hambo

Sv: Engelsk översättning !?

Regumate är väl nåt hormon som gör att stona lättare behåller fostrena och inte resorberar/kastar om jag inte minns galet.
Ges t.o.m 100-120 dagen vill jag minnas.

Det finns hormoner man kan ge under dräktigheten men jag tror att just Regumate är förbjudet här sedan några år tillbaka. Men det är tillåtet i ganska många öviga länder.

Tack för svaren !
Jag ringde också till "vår" vet och frågade, det är alltså hormoner .
Stona står på Betäckning i TYskland .
Tydligen är det vanligt där speciellt till Fullblod .
Vet faktiskt inte vad jag tycker om det, dåligt insatt faktiskt !

Hej från hambo

Vi använde det ganskla flitigt på våra fullblod på Irland också.

Är det månne så att stuteriet gör allt för att bibehålla dräktigheten ?
Föl= Pengar ?
Stoet har varit dräktig och fött föl 6 ggr förut och det har ALDRIG varit några problems !

hej från hambo

Min gissning är att det är som en extra säkerhets åtgärd. Det gör ju ingen skada.

Min gissning är att det är som en extra säkerhets åtgärd. Det gör ju ingen skada.

Om det inte skadar, varför är det förbjudet i sverige? Vad är problemet om det inte finns biverkningar av dessa hormoner menar jag.

Om det inte skadar, varför är det förbjudet i sverige? Vad är problemet om det inte finns biverkningar av dessa hormoner menar jag.

Hormoner har alltid ett snävt spann och kan därmed lätt ge stora hormonella störningar om balansen störs.

Vilket hormon regumate reglerar vet jag inte, men det torde väl vara progesteron.

/Jonaz

Liknande trådar

Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 732
Senast: YlvaG
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
361
Senast: 95johsv
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
1 024
Foder & Strö Läste denna artikel idag, som bland annat säger följande (min kursivering): ' He and his colleagues devised a model that captured the...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 504
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Snabbmat?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens