ENDAST skjorta?

A

Annorlunda

Får man ha endast skjorta med krage på dressyrtävling eller måste man ha plastrong?

Sv: ENDAST skjorta?

Ja, det får du. Jag har aldrig haft plastrong iallafall, utan bara skjorta, och det är ingen som sagt nåt!

Om jag tänker efter tror jag inte att det är så många på lokala tävlingar som har det:confused: Fast jag tycker det är fint, fast fy så svårt det är att få det snyggt.

*Puttar*

Snälla kan någon som vet svara!! jag vill inte bli diskad för att jag hade en ridskjorta endast!! :cry:

citat från stallbacken

"Ljus polotröja eller ljus skjorta med vit slips eller vit plastrong."

Men det står inget om endast skjorta?? :confused:

Hoppas du får svar, en fråga som jag också länge undrat över eftersom jag vill köpa en rosa skjorta ^^

Jag har tävlat många Lokal dressyr och har alltid bara haft "dressyrskjorta" med krage. Så jag tror inte du behöver plastrong.

Annorlunda skrev:
Får man ha endast skjorta med krage på dressyrtävling eller måste man ha plastrong?

självklart behöver du ju inte ha plastrong, har ridit t.o.m nationell och alddrig andvänt det. :D

jo, man måste faktiskt ha plastong! jag har varit med om folk som har blivit diskade pga av detta! det står ju lite luddigt i TR men det syftar på att plastong eller vit slips måste has på!

Amelique skrev:
jo, man måste faktiskt ha plastong! jag har varit med om folk som har blivit diskade pga av detta! det står ju lite luddigt i TR men det syftar på att plastong eller vit slips måste has på!
eller ljus polotröja

har jag aldrig varit om ng blivit,jag har aldrig använt plastrong lr slips..och jag tävlade upp nationellt ifs på ponny..men ändå..

Amelique skrev:

Jag skickade ett mail till ridsportförbundet för ett bra tag sedan och fick då svar från den som har hand om tr-frågor att det är tillåtet att bara ha skjorta.

Själv har jag ridit både regionala och nationella med bara skjorta och aldrig fått höra något...

Liknande trådar

Hemmet Har precis tvättat och hängt ut kläder på torkvindan. Hur hänger man långärmade skjortor/blusar så att det blir så slätt som möjligt...
Svar
12
· Visningar
604
Senast: sthu
·
Kläder & Bli fin Behöver köpa kläder och pga småbarnsliv och sånt har jag ej tid att inventera butiker så jag beställer mest. Men då kan man ju inte...
Svar
4
· Visningar
426
Senast: Eli
·
Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 910
Senast: settis
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?