Enbetssele från Equilex

N

nalle

Någon som har en enbetssele från Equilex? är de bra? Jag funderar på en till min lilla shettisdam. jag menar den billigaste varianten (standard).

Jag har en sådan till min shettis, den passar bra, tänk på att MINI är till mini el mindre vanlig shettis.

Så den kan jag verkligen rekomendera... :)

Jag har en enbetsele av märke Pfiff.
Jag tycker inte om skakelremmarna.
Den var för stor för min mini.
Huvudlaget var på tok för stort.
Jag har lämnat in den till sadelmakaren för att justera en del saker, samt byta ut en del.
Tycker att det är en ok sele för det priset, kanske får man lägga en peng i efterhand om man inte är nöjd med allt.
Tömmarna var det sämsta, målat läder och jättekorta!

Min shettis är 95 cm hög, tror du hon ska ha stl shettis eller mini?

Min herre är 102 cm över jordskorpan och hans sele ska tydligen passa minisar... :eek:

Min är 104 och mini var aldeles för liten...inget passade :crazy:..fast nu är han relativt grov..men i stl shettis så sitter den fint :)

Kan bara berätta att jag har en Welsh Mountain kille som är 116 som har minishettis på minsta hålet, oftast är huvudlagen för stora för honom..................

Va :eek::confused:...han måste ju vara väldigt smäcker i typen, jag fick inte ens om bukgjorden på min shettis :crazy:...huvudlaget ska vi inte snacka om....jag har fått göra hler hål i mitt huvudlag i stl. shettis för att det ska passa :crazy: :D

Va :eek::confused:...han måste ju vara väldigt smäcker i typen, jag fick inte ens om bukgjorden på min shettis :crazy:...huvudlaget ska vi inte snacka om....jag har fått göra hler hål i mitt huvudlag i stl. shettis för att det ska passa :crazy: :D

Jag var till Equilex idag och hämtade min vagn (ÄNTLIGEN) då passade jag på att pilla lite på selen.
Den verkar knanonbra.

Men jag skall satsa på Exklusiv........

Var det den vagnen för 3500:- ??...beställde åzå den...i Sept, men har avbeställt den & hittade en exakt likadan för 2900:- ..ända skillnaden är att sätet är i hel svart :crazy:

Japp det är den. Jag höll ut. Mega problem med leverans från Tyskland tydligen........

Tittade visserligen på den för 2900, men ajja jag kunde lika gärna vänta. Hade fått en låne vagn tills den nya skulle komma.
Ska till stallet och sätta ihop den idag.

Hmm..ringde säkert 20gången och hörde vad som hände när det gällde vagnen...men dom var slut i hela europa...inte företagets fel, men tyvärr kunde jag inte vänta.

Tycker själv att vagnen är SUPER fin (när den väl är monterad :D)

Det är ju just det........
Svärföräldrarna är här och gör livet surt för mig, så det blev inget stall idag! *suck*
Men imorgon blir det!!!!

Hmm..har åzå råkat i luven på mina svärföräldrar idag...så det blev inget stall för mig heller :mad: :crazy:

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 207
Senast: Derivata
·
IT & mobiler Vad har ni för mobilhållare till bilen, som ni tycker är bra och funkar bra? Jag har haft lite olika genom åren, någon som man fäster i...
2
Svar
27
· Visningar
902
Senast: ameo
·
Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
430
Senast: Sol
·
Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
429
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama