En vidrig film

Sv: En vidrig film

jag har inte tittat på filmen, men likt en papegoja upprepar jag frågan om varför det är så himla svårt att göra en liten kort sammanfattning om VAD det är filmen kommer visa när man lägger ut en sådan länk? Så att man vet ifall man ens VILL öppna den?

Exempel på sådan sammanfattning
* misshandel av katt
* rivning av hus
* grisslakt
* gräsklippning med hushållssax
* okynnesmålning av grannens bil

jag har inte tittat på filmen, men likt en papegoja upprepar jag frågan om varför det är så himla svårt att göra en liten kort sammanfattning om VAD det är filmen kommer visa när man lägger ut en sådan länk? Så att man vet ifall man ens VILL öppna den?

Håller med!!! Sammanfattning, tack!

Jaså det var inte så vidrigt ju. Bara lite när kon sprattlade runt på golvet med inälvor(eller något åt det hållet) hängades ut ur halsen.
Misshandlade djur är det på filmen.

Exempel på sådan sammanfattning
* misshandel av katt
* rivning av hus
* grisslakt
* gräsklippning med hushållssax
* okynnesmålning av grannens bil

Jag skrev ju ändå att filmen var vidrig och känskliga tittare varnas..Då lär ju inte filmen handla om målning av grannens bil/gräsklippning..utan något vidrigare!

Kan kanske ha lagt till "behandling av djur"..(nu vet jag det till nästa gång..)
Så här skrev jag ju:
"Känsliga tittare varnas!!!

Vad säger man om behandlingen?

Fruktansvärt!"

Ja, känsliga tittare varnas, men éftersom man kan vara olika känslig för olika saker så gör det ju inget om man får någon form av förhandsvarning om VAD man kommer få se om man öppnar länken!

Då ger jag väl andra exempel då
* kofösare som slår kossan många gånger
* hoppa jämfota på en kanin
* flanksnitt på ko utan bedövning
* "mulesing" - utan bedövning
* kastrering av smågrisar - sker utan bedövning

BESKRIV vad man kommer få se, inte bara att man ska låta bli om man är känslig! :idea:

Men skriv vad det är!
Misshandlad i vilket sammanhang?
Jag är ack så nyfiken men än mer känslig, därför tittar jag inte om jag inte vet.

usch, vilken hemsk film. Kollade tills dom visade hästen, sen stängde jag av :cry:

Det är illa behandling av flera sorters djur!
Bl a hund ko elefant häst tjur!

Hemskt. Det känns som att jag sett för mycket sådana videos för att bli riktigt illa berörd. Jag gråter inte längre. Men visst är det hemskt. Ibland undrar man verkligen hur människor tänker och resonerar när de gör sådana saker.
Djur är så förlåtande. Helt otroligt.

*KL*

Jag stängde av när de la hunden i sopbilen och klämde igen, sen sprang jag och spydde... Hur i helvete kan man göra så mot ett oskyldigt djur? det finns alldeles för många otäcka människor i världen..

Jag har inte sett filmen vill bara gråta när jag läser beskrivningarna! Jag kan inte FATTA hur man ens får lägga ut sånt där SKIT på YouTube?? Är det lagligt?!? ;O

Jag har inte sett filmen vill bara gråta när jag läser beskrivningarna! Jag kan inte FATTA hur man ens får lägga ut sånt där SKIT på YouTube?? Är det lagligt?!? ;O

Klart det ska finnas så att man ser vad som sker i världen.
(inget illa menat:))

Jag mådde illa när dom visade allt, men det med hunden FY F*N:cry::(:mad::crazy::eek:

Det beror väl på vad syftet med det är? Det är ju knappast "haha titta vad vi gjorde med vår skabbhund idag, höhö!", utan snarare för att få folk att öppna ögonen och se att sådana här sjuka saker faktiskt händer. I organiserade former desutom.

Jag var tvungen att dela upp filmen i flera delar eftersom jag blev så illa berörd och jag ångrar egentligen att jag såg den, men att undvika allt som är obehagligt gör ju inte att det försvinner. Det jag inte fattar är hur kalla människor kan vara. Om man nu vill äta hundar eller bära päls tycker jag det minsta man ska göra är att föda upp djuren under goda förhållande och sedan avliva dem på bästa sätt. Det innefattar INTE att transporteras som filmen visas eller att flås levande! Jag förstår inte dessa människor som kan slita skinnet av ett levande djur. Om min överlevnad hängde på det skulle jag inte kunna göra det. Min julönskning blir att dessa människor tillfogas svår skada och att de får genomlida tusen skärseldar! Nu ska jag gå och ge mina vovvar en stor kram!

så jävla fel!
alltså när dedär människorna går omkring på dendär catwalken med en massa pälser på sig och det lilla barnet..alltså om de sulle ha sett denhär filmen så hoppas man ju att de inte skulleställa upp på sånt!

alltså viljet vidrigt djur människan kan vara!! hur faan kan man behandla små sjur sådär??!!

har sett de mesta förr, men att se har inproppat en massa hundar i en liten bur och slänger ner burana på marken från en lastbil som jag kastar ner mina höbalar från höskullen är ju heltsjukt! att de inte ens kan lyfta ner dem!!

ett skott i huvudet skulle de alla ha!

fyfaan, fyfan!

kunde inte ens kolla på de, fyfan vi människor är riktiga monster! Dom som plågar djur ska fan råka ut för samma sak anser jag!

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 273
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
2 008
Senast: miumiu
·
Kultur Som titeln säger söker jag böcker/filmer där det händer något oväntat i handlingen, där allt inte bara är förutsägbart. Jag bara älskar...
2
Svar
29
· Visningar
1 962
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar