M
moonlightjoy
Min ponny blev varm i en hov, höger bak och värmen sitter över kronranden och minskar ner mot tån. Då han fortfarande var varm efter några dagar, dock haltar han inte och reagerar inte för tryck. Jag ringde min hovslagare som kom ut och tog av skon, klämde med visitertång etc men hittade inget. Min ponny reagerade inte för tryck med visitertång. Så han fick tillbaka skon och jag väntade några dagar till men hoven är fortfarande varm. Tog ut veterinären som inte hade en aning om vad det kan vara för fel, han är inte halt och reagerade inte för tryck nu heller. Han har inte på hela tiden haft någon svullnad eller värme i benet. Han fick Metacam i 6 dagar men det har inte hjälp och nu har det gått en månad.
För snart ett år sedan gick vi omkull och han fick en skada i gaffelbandsstammen på höger fram. Därav har vi haft och håller på med rehab. Sedan september rider jag honom men bara på väg eller i skog, tar det lugnt. Skadan är i stort läkt, har gått fantastiskt bra, och vi ska på återbesök i maj. Jag ser iaf inget samband men...
Någon som har en aning om vad det är för fel??
För snart ett år sedan gick vi omkull och han fick en skada i gaffelbandsstammen på höger fram. Därav har vi haft och håller på med rehab. Sedan september rider jag honom men bara på väg eller i skog, tar det lugnt. Skadan är i stort läkt, har gått fantastiskt bra, och vi ska på återbesök i maj. Jag ser iaf inget samband men...
Någon som har en aning om vad det är för fel??