En underbar liten fälttävlansponny var hon..

H

HoneysEmma

Kollade här i fälttävlansforumet idag, och började längta tillbaka till min förra ponny, en helt fantastisk fälttävlansmaskin :love:
Så jag klippte ihop en terränghoppningsfilm på henne, ville ju dela med mig av mina minnen :d

Emma är en korsningsponny på 17 år, som var lite svår i terrängen till en början, stannade och jag var osäker, men vi lärde upp varann, och blev placerad i vår sista tävling, ett regionmästerskap :) Vi hoppade inte sådär jättehögt, men jag tyckte det räckte bra till!

Vi var svagast i dressyren, oftast där kring 56-57%, men nästan alltid nolla i banhoppningen och terrängen :) Dessutom var vi ALLTID minsta ekipaget! :p

Lovar också ett litet skratt i filmen, kolla då andra minuten börjar, det klippet :angel: :love:
http://www.youtube.com/user/HoneYsEmma#p/a/u/0/UN4ZuOVwOjU

Där vi trivdes bäst, på terrängbanan.
25772023.jpg
[/url][/IMG]

Senast ändrad av en moderator:
Sv: En underbar liten fälttävlansponny var hon..

Så söt ponny! Vore grymt kul att träna och tävla i fälttävlan, men utan häst och då man bor i Norrland så går det dåligt! Får ta och flytta först! :p

Härligt ekipage :)
Din ponny ser lite ut som en mindre version av reperis (så heter hon nu va?) förra ponny babe förresten :)

åh tack! :bow:
Känns så kul att höra det nu efteråt oxå.. Fick rätt mkt kritik då jag hade henne då jag är så "stor" ( 17år, 1,56cm lång, 51kilo), men hon var bäst :love::bump:

Min ridlärare tycker jag ska köpa tillbax henne och ta föl efter henne :angel: Är faktist lite sugen att göra det :eek::angel: :p

tack! Fälttävlan är helt klar det roligaste som finns i livet, jag är oxå utan häst nu, men rider en liten D-ponny på klubben, som jag antagligen ska börja träna .. :)

Jaa, jag minns då hon hade Babe! :love:
Hon var min och Emmas idol under hela vår resa egentligen, Fjordkorsningar kan visst!
Fick nog höra en del att "hon hoppar ju inte lika högt som Babe iallafall!", men Babe var ändå 15cm högre, och ganska så unik :angel:

Tyckte min bebis var bäst ändå :love:

Ser grymt kul ut! Närmaste jag kommit är hoppning över hinder i skogen, som bestod av lite tjockare pinnar :)

det är himla kul! Går så fort oxå :love:

det är bara att packa ihop och flytta nurå :p

eller gift dig rikt :p

Liknande trådar

V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 627
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka