En trädgårdsälskares dröm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi är en bra bit in i februari och så här års börjar det bli läge att börja tänka på odling. Men jag har inte brytt mig i år. Det enda jag tänker på är att kunna flytta härifrån till något eget. Då kan jag skapa mina drömmars rosengård, en skuggträdgård, gräva damm, odla ätbart, bygga stenpartier och mycket mer.

Jag kastade mig ju hals över huvud in i tråden om rosor och fick anledning att grotta ner mig i alla fina rosbilder jag har. Ojne-vojne, det började krypa i mig av ha-begär. Det finns så mycket som är så fint, men det bli ju inte så mycket av den varan förrän jag har en egen trädgård.

Men jag har i alla fall varit ute i trädgården i helgen och konstaterat att de små penseplantorna överlevt vintern. De frösådde sig under sensommaren från plantor jag hade i kruka och jag omplanterade dessa i krukor. De har stått i gruset intill husväggen åt söder med bara ett par lager fiberduk över. Det har inte varit så kallt i vinter rent generellt men en dag hade vi ner mot -20.

IMG_20150215_144536.jpg
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är med spänning jag ser fram emot trädgårdssäsongen 2023. Jag hoppas så att mina valnötsplantor överlever vintern. Här om dagen var...
Svar
0
· Visningar
544
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp