En till? Tar det aldrig slut? :D

Thera

Trådstartare
Ja, i natt var det dags för tillökning. Min ragdollhona väntade sin (och min) första kull, och vet ni hur många det blev?

7 friska och krya krabater ploppade ut en efter en. :eek:

Är det något man bör tänka på när de är så många? Bör man stödmata ungarna eller finns det mat till alla? Just nu ligger de bara i drivor och trängs vid maten känns det som.

Mamma mår bra och njuter av livet för fulla muggar. Men det klart, får man älgkött från årets första älg till frukost så klart man är nöjd! :D

Jag lovar att uppdatera med bilder! :banana:

Sv: En till? Tar det aldrig slut? :D

GRATTIS till bebbarna! :bump:

Väg dom och se att dom går upp ordentligt i vikt, 10-15 g/dygn är ganska normalt, men första dygnen kan dom dala lite utan att det är onormalt. Märker du att dom inte går upp ordentligt så kan du stödmata lite.

Lycka till! :)

Senast ändrad:

Grattis!!!

Normalt sett ska hon klara att dia dem, se till att trycka i henne extra mycket smaskig mat istället, mammas mjölk är ju givetvis bäst för ungarna. Sedan kan det förstås vara läge att vara lite aktiv med att lära dem äta fast föda rätt tidigt, för ju större de blir, desto mer äter de självklart slut på sin mamma.

:love:
RAGDOLL!
Vi har en 4-årig ragdollhona här hemma :D jättesöt som har haft ett par kullar hos sin uppfödare innan hon kom till oss. Vem är mamma, och vem är pappa?

Tack för alla grattis!

Här kommer några halvdåliga bilder på ligan:

200810142587.jpg

200810142591.jpg

200810142592.jpg

Förresten, navelstumpen, ska man göra något eller ramlar den bort av sig själv?

Tack för svaret! Nu har alla tappat sina.

Har nu kollat kön och det är 2 pojkar (båda tabby som pappa) och 5 flickor (icke-tabby som mamma).

Alla växer och frodas, minstingen är tuffast av alla vid mjölkbaren.. ;)

Men herregud så söta!:love:

Vill också ha bebisar nu!:)Längtar tills min Perserhona blir vuxen!:d

Liknande trådar

Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 937
Senast: lundborg
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 970
Senast: Araminta
·
Övr. Djur Kopierar inlägget jag skrev på Zoonen, vill ha så många svar som möjligt :) "Håller ju på med en hemsida, har varit lite krångel men nu...
Svar
16
· Visningar
2 926
Senast: Lejonflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama