en "riktig" dator.

W

Winci

en \"riktig\" dator.

Som INTE krånglar :angel:
Har fått tips att det ska vara en dator och inte en pc (skillnad? :o)
Och inte Windows baserad.
Kanske var det mac/imac?
Jag kan noll MEN jag tänker ändå skaffa en riktig efter allt strul jag haft med min :crazy:
Vad letar jag efter?
 
Re: en \"riktig\" dator.

Ska det inte vara Windows
så har du Mac och Linux kvar att välja på

Vill du ha nåt som är användarvänligt och lätthanterligt
rekommenderar jag Windows och bara windows

Rätt version på rätt hårdvarukonfiguration
funkar super

:)
 
Re: en \"riktig\" dator.

det har jag med hört och det låter fantastiskt :love:
 
Re: en \"riktig\" dator.

Jag hoppas på att jag kommer bli lite mer haj på datorer iom att jag ska läsa sjukt mycket data när jag börjar plugga i höst :D
 
Re: en \"riktig\" dator.

det har jag med hört och det låter fantastiskt :love:
Det stämmer

men å andra sidan så behöver man bara lite försiktighet och sunt förnuft för att hålla en windowsdator virusfri också :)
 
Re: en \"riktig\" dator.

Mac är användar vänligt. Du behöver inte göra mer än att koppla in så är den igång. Och kommer att gå år efter år. Men dyr.
Linux går att köra på både mac och pc. Är precis lika lätt använd som win. Men mycket stabilare och virus är inte uppfunnet än :)
För det gör ingen nytta med virus i linux för ska den göra någon skada så måste anvndaren själv köra viruset och förstöra.
Att byta till linux från win är som att byta från volvo till saab. Ratt, reglage, knappar allt finns men ser annorlunda ut.
 
Re: en \"riktig\" dator.

Jag vill inte starta något linux-windows-debatt, men jag är av åsikten att linux inte är lika nybörjarvänligt som windows. Min erfarenhet är om man inte är duktig på datorer, så får man räkna med att det tar längre tid att få vissa saker t.ex. ljudkort att fungera under linux än windows.

Vet man inte vad man gör, kan Linux också vara osäkert. En person i min bekanskapskrets installerade Linux genom använda en cd-skiva som medföljde en datortidning. En vecka senare får han arga mail från sin nätadmin för att hans dator hade försökt göra något fuffens i ett annat nätverk. Tydligen hade han inte stängt rätt portar, så någon hade "sniffat" upp att hans dator var "öppen", utnyttjat detta och "tagit" över datorn. Samma sak skulle kunna hända med en windowsmaskin. Det var inte operativsystemets fel utan användarens okunnighet.

/Soapbubble
 
Re: en \"riktig\" dator.

Finns ingen anledning att starta debatt.
Suse, Mandrake tex. fungerar från kartong med nästan all hårdvara som finns.
Sen finns det linux för datornördar, dom är det inte meningen att Märta ska ha igång.
Dom nya linux distar har paserat win för länge sen i det mesta. Dock kan dom fortfarande inte köra sånt som bara får finnas i win.
Dom som bygger hemsidor med win prog som bara går att se i win har blivit blåsta. Weben är en international standard som, om den följs, fungerar för alla.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 774
Skola & Jobb Jag håller fortfarande på och krånglar lite smått med min fd arbetsgivare... Kom då att tänka på om det är det något intyg jag kan...
Svar
7
· Visningar
809
Senast: Habina
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
658
Juridik & Ekonomi Jag råkade dränka min Macbook i dricka när den låg i väskan. Så nu håller jag på och kikar på vad dom behöver för uppgifter för...
Svar
3
· Visningar
596
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp