En pigg fröken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt riduppehåll varade visst bara 10 dagar. Idag red jag en bekants häst som hon tagit hem efter att den varit hos fodervärd ett år. Det är ett varmblodssto som är väldigt energisk, på gränsen till het men ändå snäll. Först skrittade vi ut en tur och sen red jag på banan.

Hon var ganska spänd och springig men efter en stunds ridning gick det bättre och hon visade att hon kunde gå fint och avslappnat också. :) Jag tror att hon hos fodervärden fått mycket springa-rakt-fram-kondition men att det fattas lite muskelstyrka.

Jag kommer att rida henne 2 dagar i veckan, eventuellt mer, under sommaren. Den andra medryttaren kommer kanske att hoppa av. Jag vet inte än. Ägaren kommer mest att longera, tömköra, löshoppa och rida ut litegrann. Hon är inte helt återställd efter sin skada hon fick för två år sedan så hon törs inte rida så mycket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 720
Senast: yamyam
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 147
Senast: Flixon
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 045
Senast: Nahar
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 226
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare