En ny situation för mig

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Dropdead

Jag och mitt ex har en son ihop, vi var tillsammans i fem år innan vi bröt upp och det är nu över två år sedan vi separerade.

Det var jag som gjorde slut och det hela var ganska turbulent en lång tid framåt då han inte ville släppa taget.

Jag hittade ganska snabbt en ny kärlek som jag fortfarande håller kär och tänker leva tillsammans med så länge det bara går. Mitt ex har hela tiden haft svårt för detta, fram tills för ett tag sedan.

Nu har han träffat en ny tjej och jag är jätteglad för hans skull.

Men situationen är ny för mig, för plötsligt så innebär det ju ytterligare en person att komma överens med för sonens bästa.

Så min fråga till er - som har separerat och barn ihop med den andre - hur har det fungerat med deras nya partner?
Vad kan innebära problem? finns det något man bör undvika?

/ Dropdead, tacksam för tips.
 
Sv: En ny situation för mig

Det har varit både och.

Den första exet hade kom ju in i bilden redn när jag var gravid - det var rätt naturligt och hon var trevlig som person.

men nummer två som han skaffade var en riktigt surfitta. Hon var så otrevlig mot mig att jag inte ens kunde lämna ett meddelande till henne om ngt som gällde barnen - då belv det världskrig därhemma. Så hon var ju inte nånsin med i bestämma loppen eller ta hänsyn loopen, det fick han sköta. jag pratade inte med henne. Däremot var hon bra med barnen och de gillade henne.

Nummer tre - nuvarande verkar väldigt bra, men barnen är så stora att hon känns mest som en en bra vuxenreferens.

Tag lagom mycket hänsyn till nya partnern, låt pappan och hon komma överens om vilken nivå hon skall ligga på när det gäller sonen, försök att inte lägga dig i...
 
Sv: En ny situation för mig

Tack Cirkus för ditt svar! :)
Ja, jag försöker att inte lägga mig i, det hela är ju ganska nytt också.

Det som oroar mig lite är att hon är relativt ung och om man får lov att säga det - lite omogen och oerfaren. Dessutom har hon myntat för mig att hon är väääääldigt sotis. Men jag kan bara hoppas att det inte är något som kommer gå ut över vare sig mig eller sonen.

Inga fler med erfarenheter?
 
Sv: En ny situation för mig

men nummer två som han skaffade var en riktigt surfitta. Hon var så otrevlig mot mig att jag inte ens kunde lämna ett meddelande till henne
Hon tyckte antagligen att du ochså var en surfi..a, därav hennes agerande mot dig.
gulan fd.gulla
 
Sv: En ny situation för mig

Så fan heller ! :mad: Det hade kunnat vara så, men hon var fanimej inte normal.

Hon gillade inte mig, men jag var INTE otrevlig. Hon var inte bara otrevlig mot mig utan mot ALLA som hade med mig att göra utom barnen då och det var ju det enda som var viktigt. HUr svårt kan det vara att säga "hej" till folk ?

NU skall jag inte förstöra DD's tråd.

Vad jag menar med att inte lägga mig i - är att hon och för all del han måste få hitta sitt sätt att umgås med gossen på. För min del var det självklart att om x-et ville ha med den nya på avslutningar, luciatåg etc så var hon välkommen, medan vissa är väldigt noga med att bara de biologiska föräldrarna skall vara med på sånt. Jag har aldrig känt mig "hotad" i min mammaroll utan bara sett det som en fördel med många vuxen-referenser för barnen. Alla har något gott (även citronen!) som de kan bidra med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 542
Senast: Modest
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 267
Senast: Liran
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 226
Senast: Mabuse
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 804
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp