en något nybörjar fråga..

tindra

Trådstartare
men, frågar man inte så får man ju inte veta. och jag har alltid haft ute katt förr och då är det inte så lätt..

ungefär hur ofta hostar genomsnitts kissen upp en hårboll? vi kan säga över ett år? eller en månad?

De har haft kattgräs och så.. och spännande som det var så mumsade de i sig en del, men sen kom de på att det var kul att gräva istället.. :eek: knaskissar.

Jag är inte bekymrad över dem ang detta dock, då de mår fint . Bara nyfiken på ett ungefär sådär :)

Sv: en något nybörjar fråga..

Tvivlar på att det finns nån genomsnittskatt när det gäller det där.

Min ena katt spyr upp hårbollar kanske tre-fyra gånger om året, den andra gör det aldrig.

Kattgräs har de aldrig varit intresserade av annat än möjligen att leka med.

Katter MÅSTE inte spy upp hårbollar. Jag gissar att det är vad du frågar om.

Ok, det är bra att veta. Nej jag var inte helt säker på om det var något de absolut måste göra eller inte.

Men då är det ju inget jag behöver fundera ämnvärt över i alla fall :)

tack tack :bow::D

Tips istället för kattgräs (som har en tendens att skräpa nåt otroligt) är att ställa en ampellilja tillgänglig för katterna:idea: Mycke snyggare, skräpar mindre och har samma funktion:D

Min katt är dryga året och jag har aldrig hittat några hårbollar efter henne, hon är korthårig och det kan säkert påverka. En långhårig katt = mer hår i magen...

jo det är sant.. mina hade ju börjat sätta vinterpäls när jag fick hit dem så de har fält av en del. men de är ju korthåriga de med :)

Liknande trådar

Katthälsa Sparky har ju haft en astmadiagnos i två eller tre år nu. Allt fungerar hur bra som helst, och hon slutar hosta mer eller mindre direkt...
Svar
14
· Visningar
1 017
Senast: MissFideli
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 490
Senast: Saeta
·
Katthälsa Sorry för långt inlägg. Min älskade kisse och den mest fantastiska varelse jag någonsin fått lära känna fick somna in i somras. Jag bor...
Svar
1
· Visningar
1 132
Senast: Sassy
·
Hästvård Börjar bli väldigt frustrerad över våra problem med strålröta, har aldrig stött på såhär långvariga problem med det förut och skulle...
2
Svar
22
· Visningar
8 798
Senast: Skywalker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar